Handleiding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sallander

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
29
Is er een handleiding voor mijn probleem ?

Ik haal via een payserver films binnen, dit zijn meestal video -ts bestanden, nu wil ik die graag op een externe harde schijf zetten,en via een media tank afspelen op tv , en niet meer branden op een dvd, hoe gaat dit te werk en kan dit,wie helpt mij op weg.

Grt Jan
 
Neem aan dat het gaat zoals bij de gemiddelde mediastreamer. Je selecteert de map van de film en drukt op afspelen.
Enige waar je rekening mee moet houden is dat de mediaspeler .VOB bestanden (die in de VIDEO_TS map zitten) kan afspelen.
 
Enige waar je rekening mee moet houden is dat de mediaspeler .VOB bestanden (die in de VIDEO_TS map zitten) kan afspelen.

dit ben ik niet helemaal niet met je eens
ik heb meerdere keren gelezen dat mensen een media speler hebben die alleen de vob bestanden herkent
het gevolg is dan vaak dat dan alleen de video (mpeg2) afgespeeld wordt en de ondersteuning voor meerdere audio sporen en ondertitels weg valt
als de dvd dan auto start zonder ondertitel, kan je deze er niet meer bij krijgen.

je zal dus her en der moeten zoeken, lezen en/of zelf testen of een media speler het daadwerkelijk als een dvd herkent
en er ook zo mee om gaat (neem een film mee op een usb stick)
 
Op een DVD heb je VOB/IFO en BUP bestanden, normaal gesproken staan de ondertitels daar gewoon in. VOB/IFO wordt vaak vermeld als ondersteund, BUP niet aangezien het backup bestanden zijn zover ik weet. Losse SRT ondertitelbestanden etc. wordt vooral bij AVI, DivX gebruikt. Dat is tenminste mijn ervaring.
Wat dat betreft zou het makkelijker worden als Jan bijvoorbeeld al een speler op het oog heeft.
 
Op een DVD heb je VOB/IFO en BUP bestanden, normaal gesproken staan de ondertitels daar gewoon in. VOB/IFO wordt vaak vermeld als ondersteund, BUP niet aangezien het backup bestanden zijn zover ik weet.

ja klopt,
de VOB is de video, (meerdere) audio sporen en (meerdere) ondertitels.
de IFO is de indeling en het gedrag : start de film gelijk of krijg je eerst een leader, waar zitten de hoofdstukken en met welke taal start de dvd als je zelf niks instelt
(in theorie zou je in de IFO kunnen zetten dat de film direct moet starten op 53 minuten en 12 seconden, :p kijkt heel vervelend)
de BUP is de back-up van de ifo
 
Ik ben er uit iedereen bedankt , heb een ryan mini gekocht , werkt perfect .

Grt Jan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan