Media server tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulSchermer

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2009
Berichten
38
(Ik hoop dat het op de goede plek staat)

Ik wil een heleboel, maar weet niet op welke manier. Wie helpt mij?!

Ik wil films kijken op m'n tv, via internet, maar m'n tv staat niet in de buurt van m'n laptop.
Ik wil muziek luisteren vanaf een externe schijf, (via home cinema) maar ook m'n ipod kunnen synchroniseren

ik zat te denken aan een goedkope pc, die ik op m'n tv aansluit. met een draadloze verbinding en een draadloze muis/toetsenbord kom ik al een heel eind wat betreft het films kijken.
Daar kan ik ook m'n harde schijf aan hangen, om zo de muziek te luisteren. dit kan ik zelfs remote aansturen met m'n ipod touch.
Maar hoe moet ik die dan synchroniseren via een netwerk? of doe ik dat dan handiger op de server zelf?
En als ik iets wil downloaden, wanneer ik met m'n laptop op schoot zit, hoe zorg ik er dan voor dat de server dit gaat doen? iets met remote desktop?

Vragen vragen vragen
Denk alstublieft mee!

Groet, Paul Schermer.
 
Wat je kan doen is het volgende HTPC kopen met ION(voor het afspelen van Full HD films)
http://www.alternate.nl/html/produc...=BUILDERS&l1=PC-Systemen&l2=Complete+systemen

Er moet nog wel een OS bij/opkomen. Overgens is 320 gb voor HD films niet zo veel. Je zou een externe Hd van 1 of 2 TB er aan kunnen hangen en deze ergens wegstoppen zodat die niet zichtbaar is.

Vervolgens kun je hem dus gaan gebruiken als media server en in het netwerk bestanden gaan delen.
Je zou inderdaad extern bureaublad kunnen instellen zodat je er vanaf je laptop op kan komen. Ook al ben je 100 km bij je pc vandaan en heb je internet.

Zelf gebruik ik mijn PC hier ook voor. Die hangt met 1 kabel aan mijn monitor en de ander hangt aan mijn tv. boxen gaat via 5.1 setje.
Deze pc zit dan weer gekoppeld in het netwerk aan mijn server waar ik al mijn bestanden op heb staan. Deze gebruik ik vooral voor web/backupserver vandaar dat ik hier alles op heb staan qua films en muziek. Deze kan ik ook van buiten af benaderen met extern bureaublad.
 
Bedankt voor je reactie.

Het is inderdaad een mooie oplossing. Maar 300+euro had ik er niet helemaal voor in gedachte.
Moet toch voor minder kunnen?

En dan dit nog: kan ik met zo'n dergelijke oplossing ook op internet surfen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan