computer(vista) loopt vast bij verkennen netwerkschijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

lekkerkerk

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Berichten
69
Hallo,

In onze nieuwe woning heb ik een netwerk aangelegd (zie hier voor een plaatje) met daarin een netwerkschijf. Alle "mijn documenten" van elke PC verwijst naar deze netwerkschijf zodat deze te openen is vanaf elke PC. Ik maak gebruik van een "als bridge ingestelde router/modem" om een draadloos netwerk in huis te krijgen omdat de router/modem in de schuur veel te ver weg staat om een goed signaal door te geven. (die extra modem/router had ik toch nog liggen)

Nu is echter het probleem dat de draadloze vista computers (boven op de slaapkamers dus vandaar draadloos) de netwerkschijf wel kunnen zien en openen maar als er dan doorgeklikt wordt naar een onderliggende map loopt de PC vast. De draadloze XP computer heeft dit probleem niet. (uitleg vastlopen: de map blijft maar laden en andere toepassingen zijn daarna niet meer te openen) alle andere bedrade xp computers werkt het ook prima mee.

In de oude woning was alles bedraad en was de locatie van de map "mijn documenten" op een extra HD in een van de PC's die toen altijd aanstond. Hier wilde ik echter vanaf vandaar de netwerkschijf.

Toen ik verhuisde herkende de vista computers de locatie van "mijn documenten" niet meer en kon ik het doel niet wijzigen omdat het tabblad "locatie" weg was. Na dit bestandje (wat ik vondt na wat zoeken op internet) installeerde kon ik de locatie wel weer veranderen. Als ik het verander in een locatie op de pc (bijv: C:/gebruiker/documenten) dan werkt het prima maar wanneer ik het dus verander naar de locatie op de netwerkschijf gaat het bij het verkennen van die locatie mis en loopt de pc vast.

Hopelijk is er iemand die een oplossing voor dit probleem weet.

als het niet helemaal duidelijk is dan hoor ik het graag, dan geef ik wat meer uitleg waar nodig.

alvast bedankt!
 
Waarom staat het modem zover van het ISRA punt vandaan (meterkast), als je al een goede verbinding wilt, dan is het beste om daar het modem te plaatsen en van daaruit verder te bouwen.

Waarom het vastloopt begrijp ik ook niet helemaal, misschien toch teveel toestellen ertussen (hubs enz.) en misschien geen goede bekabeling vanuit de schuur.
 
isra punt zit in de schuur dus vandaar dat daar de router/modem zit. Het is een oud bedrijfswoning die wij nu huren maar waar het ISRA punt nog steeds in het bedrijf ligt.

in principe zit er tussen de draadloze Vista computers en de netwerkschijf alleen die bridge (router/modem) en de vista computers werken verder prima met internet (waar ze dus wel via bridge, 2 hubs en een router/modem moet.
 
Zou het misschien kunnen liggen aan het toewijzen van de onderliggende mappen.

Ben niet heel erg thuis hierin, maar bij eigenschappen, beveiliging, geavanceerd of de rechten wel goed zijn toe gewezen.
Een fout melding
 
Ik heb er even naar gekeken maar kan hier niets afwijkends in vinden wat het probleem zou kunnen veroorzaken.

zoals al gemeld geeft hij geen foutmelding maar loopt vista gewoon vast. Bij XP is er niets aan de hand.

iemand anders misschien die weet wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
 
sorry dat ik nog een bericht plaats om dit topic weer onder jullie aandacht te brengen maar ik heb tot nu toe nog geen reactie gehad sinds afgelopen week.

Heeft er iemand een idee over hoe dit opgelost kan worden?

alvast bedankt!
 
opgelost

Heb het probleem zelf opgelost door de firmware te uploaden. (naar NAS-BASIC48, LOADER 69 )

Sitecom is daar zelf niet erg duidelijk over en de handleiding die op hun website staat klopt niet. via deze website:

http://forum.pcmweb.nl/showthread.php?t=10526
en wat wat hulp van sitecom
http://www.sitecom.com/support-product/productid/540#frequently_asked_questions

is het alsnog gelukt

Hij is dus onder de oude firmware niet compaitble met vista. Nu wel weer.

(kan iemand die dit zelfde probleem heeft en er op zoekt in ieder geval hier de oplossing ook vinden)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan