Internet delen met Ethernet Kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appelflapje

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2010
Berichten
22
Ik heb zojuist een 2e pc aangesloten en nu wil ik deze ook gebruik laten maken van het netwerk.

Ik heb een Ethernetkabel tussen de 2 PC's gestopt en heb een verbindingsbrug gemaakt met mijn draadloos netwerk en mijn LAN-Verbinding. Volgens de ene PC is deze goed (Windows 7) maar op mijn andere PC (Windows XP) Krijg ik hem niet aan de praat. Volgens mij heb ik al de drivers geïnstalleerd.

Nu wil ik op de XP machine Wizard Netwerk instellen starten, maar als ik hem wil gaan instellen krijg ik bij het eerste scherm het volgende.

De wizard Netwerk instellen is niet voltooid.

De Wizard kan uw netwerkhardware niet vinden.

Als u deze Wizard wilt gebruiken, moet u eerst de netwerkkaarten, modems, kabels en apparaat stuurporgramma's installeren en configureren.



Hij geeft dus aan dat hij geen kabels kan vinden?
Hoe los ik dit op.

Alvast bedankt
 
Goedemiddag,

Als ik het goed begrijp heb je de pc's via een netwerk kabel op elkaar aan gesloten denk dat je dan deze een moet lezen je zal dus een cross kabel moeten gebruiken
 
Waarom heb ik een Cross kabel nodig? Hij kan met zo'n internetkabel wel een verbinding delen.

Op een andere kamer staat een PC die met zo'n zelfde kabel het internet deelt met een xbox360 op dezelfde manier
 
Ja gelezen, volgens mij is het gewoon zo'n kabel hoor.

Anders heb ik er nog wel een paar andere, die zal ik eens uittesten.
 
Een croscable is juist gemaakt om twee richtingen te kunnen communiceren, indien je twee pc's rechtstreeks met elkaar verbind. Indien je een router of switch gebruikt zal je in veel gevallen met een straight cable kunnen werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan