Netwerk problemen met meerdere (XP, Vista en Win7) PC's

Status
Niet open voor verdere reacties.

ellemoo

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Berichten
126
Ik had een netwerk met XP machines. 4 PC's met UTP aansluitingen op een switch/router en een WIFI notebook. Dat liep allemaal perfect. Alle (gedeelde) schijven op alle machines konden door alle machines benaderd worden.
Alle liep goed tot ik op een machine Vista installeerde. Dat was het begin van de ellende. Wat ik ook aan schijven op de Vista machine deelde, alleen de openbare schijf was door de andere nog te benaderen.
Toen ik weer op een andere machine Windows 7 installeerde was die machine helemaal niet meer te benaderen. Er werd zelfs om een wachtwoord gevraagd om toegang te krijgen tot de Windows 7 machine. Tijdens de installatie heb ik die niet ingesteld. De Windows 7 machine zag wel nog de XP machines. Kortom, wat ik vroeger kon, lukt nu helemaal niet meer. De beveiliging van de laatste Windows versies leggen mijn netwerk lam. Volgens mij moet een echt Windows nert zijn om dat soepel te laten lopen. Ik krijg het niet voor elkaar. Het zal wel aan mij liggen. Ik ben er misschien al te oud voor.......
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de link.

Inderdaad, ik was er bang voor.
Voordat dat allemaal gaat werken ben ik wel een avondje druk.
Of gewoon weer terug naar XP.
Ik zal er eens over gaan nadenken.

Nogmaals dank.
Ton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan