Poorten openzetten op Router en modem t.b.v. FTP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jero007

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2010
Berichten
4
Ik heb Quick 'n Easy FTP server draaien op mijn WindowsXP pc. Intern kan ik via ftp://127.0.0.1 keurig inloggen en kan ik bij de bestanden die ik in de map gezet heb. Ik heb zowel in mijn Linksys WRT54G als mij Zyxel 2602R poort 20 en 21 opengezet met het IP-adress van de pc waar de FTP server op draait. Als ik van buitenaf de server probeer te benaderen via mijn externe IP-adress, kom ik er niet bij. Wat doe ik fout?
 
Vlgs. mij heeft de Zyxel ook een firewall aan boord. Je zult óf de WAN-to-LAN firewall helemaal moeten afzetten óf een WAN-to-LAN firewall regel moeten instellen die FTP verkeer naar de FTP-'server' mogelijk maakt.

Verder kan een firewall op de FTP-server pc roet in het eten gooien. Ga dus in ieder geval ook eens vanaf een andere pc in jouw thuisnetwerk testen of die kan verbinden via het 192.168.1.x van je FTP-server.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
In mijn thuisnetwerk kan ik de FTP server benaderen. Ik heb nu de firewall van de Zyxel uit gezet maar dan nog kom ik er niet bij. Ik doe dit trouwens via een pc die ik met remote desktop heb overgenomen.
 
Dan zou ik (alle) firewall(s) op de FTP-server pc eens uitzetten. Wellicht maakt die nl. ondescheid of de 'bezoeker' vanaf een lokaal adres komt (192.168.1.x) of vanaf een Internet-adres.

Tijs.
 
De Windows firewall staat uit en ik heb verder geen andere firewall op deze pc draaien. Waar kan ik nog meer zoeken?
 
a. Sommige anti-virus programmatuur heeft óók een firewall component. Denk aan McAfee, Norton 360, Kaspersky Internet Security etc. Kijk dus zeker ook daar na of er geen firewall component in staat.
b. Als a. niets oplevert, dan kunnen er wat mij betreft nog 2 dingen fout zijn:
1. Je hebt een provider (vooral in België komt dat voor) die alle poorten < 1024 blokkeren
2. Tóch fouten in de portforwarding en/of firewall instellingen in de router

Meer heb ik niet voor je.

Succes,

Tijs.
 
Ik ga met deze opmerkingen nog even aan de slag. Tijs bedankt voor je snelle reacties:)
 
Tot je dienst. Veel succes.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan