midi over speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

foretress2

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2010
Berichten
59
Hallo mensen,

ik weet niet goed waar ik deze moest posten, maar ik dacht dat hier de goede plek was.
ik heb de guitar hero 5 super bundel gekocht (die met drumstel), nu zit er op dat drumstel midi uit.
bestaat er een kabel van midi naar jack 3.5mm? want dan kan ik het geluid van het drumstel over mijn speakers gooien

M.V.G. Lars
 
Misschien dat er wel een kabel van 5-pins DIN naar 3,5 mm jack bestaat, maar dan gaat het nog niet werken ;).

MIDI is een communicatieprotocol waarmee elektronische muziekinstrumenten in real-time muzikale informatie kunnen uitwisselen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/MIDI

MIDI verstuurt commando's naar andere muziekinstrumenten die ook een MIDI-aansluiting hebben, maar dus geen geluidssignaal!
 
Misschien dat er wel een kabel van 5-pins DIN naar 3,5 mm jack bestaat, maar dan gaat het nog niet werken .

MIDI is een communicatieprotocol waarmee elektronische muziekinstrumenten in real-time muzikale informatie kunnen uitwisselen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/MIDI

MIDI verstuurt commando's naar andere muziekinstrumenten die ook een MIDI-aansluiting hebben, maar dus geen geluidssignaal!

Dus dat gaat niet werken?
Wat heb ik dan wel nodig?
 
Ik vrees van niet. Ik ben niet bekend met wat je gekocht hebt, maar zit er op dat drumstel geen standaard audio-uitgang?
Anders zul je het geluid via je spelcomputer naar je speakers moeten sturen met een gewone audio-kabel.

Succes!
 
is er geen midi naar jack converter ofzo??? die die singalen omzet in een Audiosingaal?
 
Voor zover ik weet bestaat iets dergelijks niet. Mocht het wel zo zijn, dan hoor ik het graag ;).

Het 'probleem' is dat je met twee verschillende soorten signalen aan het werken bent; enerzijds MIDI, anderzijds audio.
Zoals gezegd is MIDI een communicatiemiddel voor elektronische muziekinstrumenten. Sluit je bijv. je drumstel aan op een ander instrument, bijv. een synthesizer (MIDI OUT van je drumstel naar MIDI IN van de synthesizer) en ga je vervolgens op je drumstel spelen, speel je via je drumstel op de aangesloten synthesizer. Het geluid dat je dan hoort, wordt niet geproduceerd door je drumstel, maar door de synthesizer (mits de synthesizer aangesloten is op een versterker ;)).
Voor gebruik met een PC, bestaat er bijv. wel zoiets als Midi2Wav. Dit is een programma dat MIDI-signalen omzet in audiosignalen, maar hiervoor gebruik maakt van de geluidskaart van je computer. Het uiteindelijke geluid dat je dus hoort, komt weer niet van je drumstel, maar van de geluidskaart van je computer.

Produceert het drumstel dat je hebt uit zichzelf geluid? Zo ja, zou je via de audio-uitgang je drumstel op je speakers moeten aansluiten. Zo nee, dan ga je via MIDI te werk, maar heb je wel nog een ander apparaat nodig om daadwerkelijk geluid te kunnen produceren.

Hopelijk is mijn uitleg een beetje duidelijk.
 
Heel erg bedankt voor je uitleg, ik snap het nu.
mijn drumstel heeft helaas geen audio uit, alleen midi.
maar wat voor apparaat heb je daar dan voor nodig?
 
Dat is het voordeel van MIDI, je kunt het zo gek maken als je zelf wilt ;). Je kunt hiervoor de geluidskaart van je PC gebruiken, of evt. een synthesizer(module) aanschaffen.

Als voorbeeld:
Korg X50

Nu kan ik me ook voorstellen dat dit wat ver gaat om te bereiken wat je wilt. Het aansluiten van je spelcomputer op je speakers voldoet niet?
 
Omdat je drumstel niet beschikt over een eigen audio-uitgang en omdat je hem niet los van je spelcomputer te gebruiken, betwijfel ik of het drumstel wel uit zichzelf geluid kan voortbrengen.
Sluit je hem dus via MIDI aan op je keyboard, zul je het geluid van je keyboard uit de speakers van je keyboard horen. MIDI verstuurd immers alleen commando's naar een ander muziekinstrument, géén geluid.
 
Heel erg bedankt voor de superuitleg!!! ik snap het nu helemaal, en ga deze post als opgelost zettten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan