Pinnacle en Windows herkennen .avi niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Franklinn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 sep 2010
Berichten
1
Hallo allemaal,

Ik ben tegen een heel raar probleem aangelopen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik heb van een Sony videocamera via Firewire en met Pinnacle 12 film materiaal van 3 bandjes af gehaald. Dit op de pc van mijn ouders omdat die een firewire aansluiting heeft. Omdat mijn vriendin dat graag verder wil verwerken heb ik het mapje met alle film materiaal erin vervolgens op een externe hd gezet om het op haar laptop te kunnen zetten. Tot zover ging het gemakkelijk en zijn er niet zoveel moeilijkheden mogelijk, dacht ik.

Nu komt het gekke: de externe hd aangesloten en genavigeerd naar de map waar de filmpjes in zitten, staan daar (volgens windows) 3 mapjes + 9 bestanden in. Terwijl bij vertrek thuis er 3 .avi bestanden en 9 index bestanden in stonden. De mappen hebben dus ook de naam van het filmpje en er staat zelfs .avi achter! In het 'mapje' staan dan 3 bestanden, genaamd '1', '2' en '3'. Noch pinnacle, noch VLC herkent dit. Uit pure wanhoop heb ik vervolgens die drie bestanden de extensie .avi gegeven en dan word alleen het eerste door pinnacle herkent en daarbij een nieuwe index en alles aangemaakt. Een kleine overwinning, maar zo heb ik slechts zo'n 20 minuten materiaal van het uur dat op het bandje stond. Dit drie keer herhaald en zo heb ik van alle bandjes de eerste 20 minuten. Hebben jullie een oplossing voor mij, anders dan op de pc waar het wel op werkt de boel bewerken? Ik snap er namelijk helemaal niets meer van!

Groeten,
Frank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan