computer opent sommige dvd's met eigengemaakte filmjes niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sitas

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2001
Berichten
363
Ik doe ze in de e-schijf en er gebeurt niets, behalve dat het beeld bevriest.
Op de dvd recorder kan ik ze wel zien, maar wil ze opslaan op een aparte schijf en dat lukt niet op de computer. wat kan ik doen?
heb nu een dvd RW en een dvd+r geprobeerd. Sommige spelen wel af maar sommigen helemaal niets te zien, komt ook geen naam te staan bij de e schijf zoals bij die het wel doen wel.
Bedankt
 
Ik kan 2 redenen bedenken: het DVD drive is kapot. Probeer eens een gekochte DVD te draaien. Werkt die, dan is vermoedelijk het drive goed. Ten tweede: heb je een geschikte programma geïnstalleerd, om zelfgemaakte DVD's te kunnen zien?
Anders probeer eens de VLC speler, die kan bijna alles draaien.:thumb:
 
sommige wel te zien..

Ik ben al het hele weekend bezig met hulp van dit forum om onze oudere dvd filmpjes op de computer te zetten. Ik kan inmiddels converteren van VOB naar avi bestanden, kan ze zien met de VLC speler, maar er zijn ook schijfjes bij (iets nieuwer, gekopieerd vanaf de kleine dvd schijfjes vd video camera) die de computer helemaal niet herkent. Als ik deze in de e schijf doe reageert de computer helemaal niet..
 
En kan je deze kleine DVD schijven rechtstreeks lezen en weergeven?

Het kan zijn dat je convertering programma niet alles kan lezen...:thumb:
 
originele kleine dvd schijfjes

zijn er niet meer. Nadat ze op dvd zijn gezet gebruikt mijn vriend de schijfjes opnieuw..
 
Deze kleine schijfjes zijn dus read/writable. Misschien heb je ze niet goed gelezen? Indien dat zo is dan is het nu pech.
 
gekopieerde dvd's

Zijn wel te zien via de losse dvd speler op de televisie.
Dus ik kan ze niet op de computer zetten?
 
Kijk, alles kan, maar kan jij het (nog doen)? Gezien dat je ze op een losse DVD speler kan zien betekend dat de schijfjes niet beschadigt zijn. Gezien dat jij ze niet op je computer kan lezen betekend of dat je DVD speler niet goed is of dat je geen drivers/programma's hebt om te lezen.

Ga eens achteraan in welk formaat de camera de filmjes opneemt.:thumb:
 
nu wel weer eentje

Zelfde manier gekopieerd vd kleine schijfjes, andere dvd, speelt wel af via de vlc speler. lg rc 590m noemt de e-schijf dit schijfje. Maar bij andere gebeurt er dus niets, leest hij ze niet.
Vreemd toch?
 
De volgende vraag is heel belangreik:

je neemt een originele DVD en probeert ze in een losse DVD speler te spelen. Dan kopieër je deze DVD en je probeert deze kopie van de losse DVD speler ook te spelen.

Werkt dat, dan ontbreekt je een geschikte speler op de computer. Werkt dat niet, dan ontbreekt iets op je computer om deze DVD's te kunnen lezen. Welk besturingsysteem gebruik je?:thumb:
 
windows vista

ga vanavond weer verder. maar ik snap er werkelijk niets van dat ogenschijnlijk dezelfde kopieen wisslend wel en niet gelezen worden door de computer..
Ik kan ook geen kopie maken zoals jij voorstelt want de computer herkent hem immers niet.:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan