ION Video2pc <=> Windows media player

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul N

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2010
Berichten
3
ION Video2pc presteert wat mij betreft naar wens en uitermate gebruikersvriendelijk. Resultaten van video captures (via externe hard disk) worden door de bijgeleverde software ook netjes getoond. Echter afspelen via Windows media player verloopt met behoorlijk horten en stoten, dit terwijl het hier toch om "normale mpegs" gaat. Anyone any clue ??
 
dat ligt meer aan media player dan aan de mpeg.
WMP wordt de de laatse tijd links en rechts ingehaald door de concurrentie, wat betreft compatabiliteit en gebruiksgemak, omdat allerlei codecs niet bijgeleverd worden of zich niet zo gemakkelijke laten opnemen in WMP.

Zet WMP lekker aan de kant, en probeer het eens met een (gratis) programma als MediaPlayerClassic of CCCP. Die kan je bijvoorbeeld via www.filehippo.com downloaden
 
OK Madmuppet, dank voor je reactie.
Ik ga je tip zeker even uitvoeren. In het uiterste geval zal ik de ION software ook voor afspelen blijven gebruiken.
Wel jammer, want als je wie dan ook een video ter beschikking wilt stellen zal deze persoon dus altijd een extra applicatie moeten installeren, hetgeen bij correct afspelen door WMP dus niet nodig zou zijn geweest, ervan uitgaande dat iedereen die wel paraat heeft.
 
ik ben trouwens benieuwd of ikook tegen dat probleem ga aanlopen, want ik heb ook zo'n apparaatje op de plank liggen om wat oude (home)video's in het digitale tijdperk veilig te stellen.

Eerste ervaring is dat installatie onder Windows 7 alvast niet vlekkeloos is verlopen. Na wat kunst- en vliegwerk is het wel gelukt, maar dat ikan alvast beter.
 
Bedoel je met "zo'n apparaatje" ook de ION ?? ION heeft op haar site wel een download met software update Windows 7 staan dus...... zou moeten werken ?? Overigens heb ik zelf nog XP en, nogmaals, Arcsoft (de capture software van ION) werkt bij mij bijzonder prettig. Ik heb jouw tips m.b.t. andere media players nog niet uitgeproberd omdat elke ander versie dan WMP weer een andere applicatie met zich meebrengt, dan kan ik net zo goed de Arcsoft blijven hanteren. Ben wel razend benieuwd hoe e.e.a. zich evt. onder jouw WMP gedraagt. Want die heeft toch mijn voorkeur v.w.b. uitwisselingen.
 
Ja, ik heb de windows 7 drivers gebruikt. Werkte overigens nog niet echt lekker, want foutmeldingen bij starten van het programma.
Ik heb het nu in de XP modus draaien, werkt als een zonnetje. Compatabiliteit met WMP is overigens geen enkel probleem.
Wat wel een beetje jammer is, is dat je moet opletten met de grootte van bestanden. Voor je het weet, heb je meer dan 4.5GB, en past het niet meer zondermeer op een DVD'tje.
 
ION EZ Video converter

Kort geleden heb ik de EZ Video-converter van ION aangeschaft.
Installeren ging van een leien dakje. Ik heb nu beeld én geluid.
Het lukt me echter niet om de oude VHS-filmpjes op mijn harde schijf te zetten.
Volgens instructies voer ik de locatie in om de films op te slaan. Vervolgens geef ik het filmpje een naam.
Daarna laat ik de video lopen en klik Record aan.
Er verschijnt dan een wit in plaats van een zwart schermpje, zonder geluid. Rechts boven in het beeld loopt wel het rode teken voor record.
Na stoppen blijkt er niets te zijn opgenomen.
Op de pagina Video is dan ook de naam van het filmpje niet verschenen.
Wat doe ik verkeerd ?
(Ik werk met Windows Vista)
Vr.groet,
keemini
 
ion video 2 pc

Ook ik heb een ion video 2 pc aangeschaft om eigenlijk al die filmpjes van de sony hi 8 op dvd te kunnen zetten. Ik heb windows 7 en het e.e.a al gegoogeld maar ik krijg het nog niet eens geinstalleerd! Is er iemand die me misschien heel eenvoudig kan uitleggen hoe ik de boel installeer? En de filmpjes op de laptop krijg het bewerken e.d dat lukt me wel. Ik hoor graag van iemand.
 
Inbreken in een topic is niet toegestaan. teven sis deze uit 2010 dus niet actueel meer.
Gaat een slot op.

Jackall
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan