[Overige vraag] Internet valt af en toe uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

axisrules

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2008
Berichten
68
Hallo,

Ik heb een probleempje dat al een paar maanden voordoet maar steeds vaker terugkomt.

Situatieschets:
2 Ethernetpoorten:
eerste is van de Moederbord (GIGABYTE GA-P35c-DS3R)
2e is een netwerkkaart in een PCI slot (merk en model zou ik pas te weten kunnen komen als ik de kast opendoe)

Internet bij Ziggo alles in 1 Plus met 22Mbs internet.

Internet ziet er zo uit:
Kabel-->ziggobox-->Router-->20meter lange Ethernetkabel--> Mijn PC

Het probleem is dat de internet af en toe uitvalt (alles meldt zich af, MSN, Xfire) Ik 7 seconden geen internetverbinding heb, 5 seconden verbinding aan het maken ben, en dan pas weer internet heb.

Dit komt ongeveer 1 keer voor per 3 kwartier tot kwartier (verschilt heel erg).

Normaal als ik aan het internetten ben vind ik het niet erg maar het komst steeds vaker voor als ik online aan het gamen ben (erg irritant, verbinding verbreekt).

Ik heb de meest recente drivers voor beide poorten maar het probleem doet zich voor bij beide poorten.
Ik moet wel zeggen dan de moederbord al 3 jaar intensief wordt gebruikt en de netwerkkaart 5 jaar oud is (maar pas 2 jaar gebruik).

Ik wilde wel eens weten waar het aan lag en of ik een nieuw netwerkkaart moet kopen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Axis
 
Wat je zou kunnen proberen is de ethernetpoort/stuurprogramma die je niet gebruikt uit te schakelen onder apparaatbeheer. Of het helpt weet ik niet maar het is te proberen.
 
Wat je zou kunnen proberen is de ethernetpoort/stuurprogramma die je niet gebruikt uit te schakelen onder apparaatbeheer. Of het helpt weet ik niet maar het is te proberen.

Ik ga dat eens proberen!

wat extra info: Sinds een dag of 3, laden sommige pagina's niet.
Er komt dan een melding in firefox alsof je offline bent. Ik zie duidelijk dat ik online ben. Na 4 keer refreshen komt dan eindelijk de pagina tevoorschijn. Sommige sites (vooral nederlandse) laden wel altijd als ik internet heb, sommige websites moet ik refreshen.

Hier een recente speedtest.
Ping en snelheid ziet er gezond uit, ik behaal de maximum. Toch zijn sommige websites traag.
 
heb je toevallig ziggo provider en kom je uit noord holland??
zoja is de storing bekend
 
Die speedtest ziet er idd goed uit,daar is niks mis mee.
Over Ziggo kan ik dat niet zeggen.
 
heb je toevallig ziggo provider en kom je uit noord holland??
zoja is de storing bekend

Ik heb inderdaad Ziggo.
Zijn de problemen ondertussen al opgelost? Ik hoop dat het niet aan mijn netwerkkaart ligt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan