Netwerk bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CODFTW

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Berichten
49
Beste mensen van helpmij forum,

Ik zit met een situatie waarbij ik best wel wat hulp kan gebruiken.

Ik heb 2 verschilende locaties zon 20 KM van elkaar vandaan. Het is een bedrijf dus op 2 locaties, is het slim om gewoon 1 domain te maken waarbij ze allebei op zitten of gewoon 2 domainen waar iedereen apart op in logt. Ik zit te twijfelen omdat ik het met 5servers moet doen en ik dus ook nog een file server exchange server en applicatie server moet maken. Het is ieder geval nog niet besloten hoeveel servers op welke locaties komen te staan dus alle opties staan nog open.

Enig advies wordt erg gewardeerd.
 
4 servers op de hoofdlocatie en op de andere locatie een server die fungeert als BDC en opslag voor homefolders (of totale zwevende profielen) voor de werknemers aan die kant. Goede verbinding ertussen (10Mbit/s synchroon over glas over glas?) en je bent klaar.
 
Ik neem aan dat gebruikers gewoon op een BDC kunnen inloggen
 
Sorry als ik weer eens inbreek. Het korte antwoord is zoals Tibor4 zegt. Maar er zijn nog meer parameters die de juiste aanpak bepalen. Beschikbaarheid van glasverbindingen bijvoorbeeld. Aantal medewerkers. Etc. Etc. Etc.

En ik help graag, maar als je al niet weet wat een BDC is, blijf dan alsjeblieft van dit soort zaken af en huur een vakman in. Ik overdrijf niet als ik zeg dat moderne bedrijven enorm op ICT leunen. Fouten kunnen tot sluiting van het bedrijf leiden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan