Alle mappen zichtbaar bij FTP sessie

Status
Niet open voor verdere reacties.

glenn1975

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2010
Berichten
5
Onder System Preference, Sharing en daarna File Sharing heb ik een FTP server opgezet op mijn imac.

Onder Shared folders heb ik een paar specifieke folders geselecteerd om deze te delen.

Met Filezilla kan ik prima een FTP sessie opzetten vanaf een andere computer, alleen krijg ik de hele hard disk te zien van de Imac, terwijl ik eigenlijk alleen de folders wil zien die ik gespecificeerd in de configuratie.

Hoe kan dit dat ik de gehele hard disk krijg te zien en niet de folders die ik geselecteerd heb in de configuratie.

Wie kan me helpen?


Groeten Glenn
 
Thanx Applefaq,

Ik heb precies volgens dit artikel mijn ftp service ingesteld, zoals ik ook al hier boven heb beschreven.
Ondanks dat ik dus bepaalde folders heb gespecificeerd, zie ik op de client FTP sessie de gehele schijf en dus alle folders.

Ik draai verder versie Mac OS 10.6.4

Wie kan me verder helpen?

Mvg Glenn
 
Draai hier ook 10.6.4 daarmee moet het lukken zal zelf vanmiddag ook even prutsen ;)
 
Heb je misschien in het FTP-account dezelfde naam en wachtwoord gebruikt als de gebruiker op de Apple? Dan zou het kunnen zijn dat je daarmee alles te zien krijgt.
 
Nog meer suggesties?

To Applfaq, ik heb idd beide mogelijkheden geprobeerd, maar geen verschil.

Zijn er nog mensen meer met andere suggesties of de oplossing?

Gr. Glenn
 
Als ik hier een FTP toegang opzet, kan ik, met het hoofdaccount inloggen en alle mappen zien. Dat zal bij jou niet anders zijn. Dat heeft niet met je FTP-server te maken, maar met je inloggen. Je zult dus een account moeten hebben met beperkte toegang.

Jij, als hoofdgebruiker hebt overal toegang toe, en als je dus bestanden wilt zien vanaf een andere computer kan dat ook via de ftp.

Ik denk dat je beter deze ftp mogelijkheid in MacOs kunt laten voor wat het is, en dan een servertje installeren als CrushFTP. Klein, goedkoop (40 dollar) en een superondersteuning.
Daar kun je simpel gebruikers aanmaken, en mappen toewijzen. Probeer het maar eens.
 
Je kan inderdaad "beperkte" gebruikers aanmaken, en die dan eventueel gaan gebruiken.
 
Je ziet bij het inloggen niet de hele HD van mac, je ziet alleen alle mappen die aangemaakt zijn voor de gebruiker die je hebt toe gevoegd in je mac accounts. Je kunt hier naar mijn weten niets aan doen. Je zult dan met een externe (software versie) ftp server moeten gaan werken op de Mac anders blijf je dit euvel behouden.
Bij de standaard ftp server build in bij mac geeft hij toegang tot de folders die behoren bij de gebruikersnaam waarmee je inlogt. De filesharing werkt alleen maar in een netwerk omgeving, niet in de ftp omgeving.
Als je een account aanmaakt met alleen delen toegang dan werkt het ook niet, de mac herkent bij het inloggen vanaf een externe computer niet de gebruikersnaam.
Misschien dat andere het toch voor mekaar hebben gekregen dan lees ik dat ook graag, ben er dagen mee bezig geweest maar dit was de conclusie waar ik op kwam na uitvoerig testen.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan