studio 12 pinnacle

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Berichten
2.694
Geachte forumleden.
IK heb fotos gemaakt met een 10 megapixel camera Nu wil ik deze met pinnacle op en cd branden voor op de tv af tespelen maar de fotos zijn zeer slecht en onduidelijk de kwaliteit is behoorlijk achteruit gegaan wat niet de bedoeling is.
Als ik de foto bekijk op mijn laptop is deze haarscherp dus waar zit de fout of werkt het programma niet goed. ??
wie heeft hier ervaring mee en weet raad
e de waele
 
hoe heb je ze op cd gebrandt is dan de vraag.
vast niet als data, want dan veranderen ze niet (heb je ook pinnacle voor nodig)
wellicht als micro dvd, S-vcd of vcd

wat voor bestanden staan er nu op die cd??
om wat voor tv gaat het trouwens, een full HD 42" scherm is wat anders dan een beeldbuis van 32 cm van 20 jaar oud.

en wat wil je uiteindelijk bereiken? gewoon losse foto's op de tv of een volledige slide show waar je van te voren dingen in kan stellen en evt een muziekje erbij.
 
Je foto's branden (als DVD/Blueray) in HD-kwaliteit wil misschien ook weleens helpen, mits je zo'n speler hebt :thumb:
 
IK doe het volgende
ik sleep de fotos naar de tijdlijn dan ga ik naar film maken.
schijftype : vcd video kwaliteit: automatisch:.ik gebruik cd-rw.
Als de schijf is gebrand dan staan daar de volgende bestanden op
ext . vcd . mpegav . segment .
als ik dan deze laat afspelen op mijn laptop dan is het al fout een zeer slecht beeld laat staan op de tv.
dus het is al niet goed op mijn laptop daar zijn de beelden al slecht
Ik gebruik een breed beeld lcd scherm
eric
 
Laatst bewerkt:
daar was ik al een beetje bang voor, hier een stukje van wikipedia
De vcd-standaard werd in 1993 geïntroduceerd. De vcd-weergaveresolutie is 352x240 pixels (NTSC) of 352x288 pixels (PAL)

je ziet 1993 en als je het aantal pixels vergelijkt met een moderne full HD tv
dan weet je dat ieder pixeltje heeeeeel ver uitgerekt moet worden.

zoals Tim hier boven al schrijft, opnieuw beginnen en met een ander formaat
of als je afspeelt met een dvd of blu ray -speler, gewoon als data branden en de dia show functie van dat apparaat gebruiken

edit: xtra info
als je perse die cd-rw wil blijven gebruiken met zoveel mogelijk foto's op een schijfje
verklein ze dan naar (ongeveer) HD = 1920*1280

en misschien overbodig maar toch; bewaar altijd de originelen, er zijn veel mensen die denken dat ze een dvd slide show kunnen maken
en dan later er gewoon weer de 10 megapixel foto uit te kunnen halen.
 
Laatst bewerkt:
Nog bedankt voor uw snelle reactie.
Kun je mij een goede tip geven omtrent een goed brand programma ?
mvrg
eric
 
het gaat niet om het branden, het gaat om het maken.
branden veranderd niks wezenlijks, het is alleen het verplaatsen van de data naar een schijfje.

je zal eens verder moeten kijken in pinnacle studio 12
ik weet zeker dat daar betere dingen uit moeten komen, jij moet alleen even zoeken waar dat zit.
pak de handleiding er eens bij en ga zoeken naar HD, DVD, Blu-ray, slideshow (diashow)

ik heb zelf geen pinnacle, maar als je rustig zoekt, eens wat googled
dan kom je er wel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan