Internet delen na installatie Sitecom 54G

Status
Niet open voor verdere reacties.

gomario

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2009
Berichten
5
Beste kenners,

Even het volgende verhaal ter verduidelijking van het ontstaan van mijn probleem,

Al maanden draaide alle soepel, een laptop met draadloze verbinding , met daaraan met een gewone UTP ( dus geen crosscable )
Via de laptop als eigenschappen bij de LAN verbinding aangegeven dat andere computers gebruik mogen maken van het internet... werkte super,

echter na overstappen van tele2 naar ziggo internet , hebben we een modem gekregen zonder wifi ( achteraf schijnen ze deze dus niet te hebben, jammer dat we dat niet van te voren wisten )

Maar snel even een Sitecom wireless router 54G gehaald, nu ontstaat het volgende probleem.

De desktop en de laptop zien elkaar gewoon, echter als ik de draadloze verbinding leg vanuit de laptop, vervalt ineens het draadloze internet waarna de laptop aangeeft dat er een ip-conflict is ontstaan,

als ik kijk zijn het gewoon 2 verschillende ip nummer?

maar vraag, ligt dit aan de modem en of router??
aangezien het voor het wisselen van de modem en router gewoon wel draaide?

of zie ik nu een instelling over het hoofd,

( ook heb ik bij alle 2 al geprobeerd TCP/IP IPv6 uit te zetten
en tevens al geprobeerd alle 2 de computers het netwerk als particulier aan te geven, maar de veranderd hij steeds weer in "onbekend
( openbaar netwerk )


Iemand enig idee?,

alvast bedankt
 
dit ligt eraan of je modem alleen modem is of modem/router. Indien je een modem/router hebt, moet je er voor zorgen dat de sitecom geen eigen DHCP gaat doen.

Gaan de andere computers nog steeds over de laptop?

NB: pure modems hebben nooit wifi want voor wifi is een level-3 functionaliteit nodig normaal gesproken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan