Vaio laptop opstartherstel "Startup Repair errors"

Status
Niet open voor verdere reacties.

bellabeauty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2010
Berichten
4
Hallo iedereen,

Ik ben echt een leek op het gebied van computers, laptops, internet etc. Ik hoop dus dat jullie mij kunnen helpen met dit probleem.

Mijn vaio laptop doet het sinds gisteren niet meer: Gisteren viel die tijdens het werken plotseling uit, ik dacht in eerste instantie aan een lege batterij maar na het opnieuw aandoen van mijn laptop voert die een opstartherstel uit. Vervolgens geeft die aan dat er fouten zijn gevonden die niet automatisch opgelost kunnen worden en sluit hij zichzelf af als ik klik op voltooien.

Startup Repair cannot repair this computer automatically

details:

Problem Event Name: StartupRepairV2
Problem Signature 01: AutoFailover
Problem Signature 02: 6.0.6001.18000.6.0.6001.18000
Problem Signature 03: 6
Problem Signature 04: 1245203
Problem Signature 05: CorruptFile
Problem Signature 06: CorruptFile
Problem Signature 07: 3221225624
Problem Signature 08: 2
Problem Signature 09: SystemRestore
Problem Signature 10: 0
OS Version: 6.0.6001.2.1.0.256.1
Locale ID: 1033
( dit heb ik overigens van ergens anders gekopieerd maar bij mij verschijnt dit ook in beeld)

Als ik de laptop opnieuw aandoe komt er een balkje met "bestanden laden" en voert hij weer een opstartherstel uit. Het lukt mij niet om in de veilige modus op te starten want dan verschijnt weer dat balkje met bestanden laden en voert die weer opstartherstel uit om vervolgens weer te zeggen dat er fouten zijn gevonden die niet automatisch hersteld kunnen worden.

Ik heb geen backups..of herstelpunten gemaakt. ( I know is stom...) en heb geen InstallatieCD van vista.
weet iemand wat er aan de hand is? Hoe ik mijn bestanden eventueel kan redden? ( had iets gehoord over opdrachtpromp en robocopy?) Heeft het zin om station C in fabrieksinstellingen terug te zetten ( dit wil ik liever als laatste redmiddel gebruiken)?

groetjes,

een gestresste laptopgebruiker
 
Je kunt gratis Hirens Bootcd downloaden.
Die op cd branden en er dan mee opstarten (bios wel goed instellen op cdrom) en dan de optie MINI XP gebruiken om er mee op te starten,Je kunt dan je bestanden saven en op een externe schijf zetten.
Daarna zet je de pc terug naar de fabrieksinstellingen (zal wel in boekje staan hoe je dat moet doen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan