kan geen verbinding krijgen met pc, wel met laptop, ziggo Z2

Status
Niet open voor verdere reacties.

leo30

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Berichten
50
hoi, ben verhuisd en van provider veranderd, naar ziggo Z2 kabelinternet. kan met laptop (geen netwerk met pc) en internetkabel probleemloos op internet. lukt niet met gewone pc, allerlei foutmeldingen: webpagina offline niet beschikbaar, klik op verbinding als u deze pagina wilt zien/verbinding maken - inbelverbinding - verbinding maken met breedbandverb. - verbinding maken via wan miniport (PPPOE....) -fout bij verbinding maken met breedb. verb. - fout 651 (modem heeft fout gerapp.)
autom. verbinding maken aangevinkt: internetopties/instellingen/verbind./breedbandverb (standaard)/altijd mijn standaarverbinding kiezen - lan instellingen zijn niet van toepassing op inbelverbindingen. bij breedbandverb. kan je ook kiezen voor breedband PPPOE (via dsl of kabel waarbij gebr. naam en wachtw. benodigd zijn).
weet niet wat ik moet doen, pc is 9 mnd oud, windows 7.
graag advies. alvast bedankt.
 
Zo te horen staat je PC ingesteld op een ADSL verbinding in niet voor kabel.

voor de Engelse versie:
Start -> control panel -> netwerk & internet - > netwerk & sharing -> set up a new connection or network -> connect to the internet

Dan je lankaart kiezen en "direct toegang tot internet" hierna moet het hopelijk werken.
 
Wat is er anders aan een ADSL instelling dan aan een kabel instelling? Voor beide geldt dat er direct toegang is tot internet

Ron
 
Ron,

Dat geldt in de praktijk, maar in Amerika en sommige andere landen moet je soms nog zelf je PPPoE opzetten. Het lijkt uit zijn foutmeldingen dat windows dat om een of andere reden probeert te doen. Daarom stel ik voor dat hij eerst probeert nogmaals zijn verbinding te resetten op "direct op internet" en kijken of dat helpt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan