4 computers op een internetverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

petjax

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2009
Berichten
117
hallo ik wil 4 of 5 comp aansluiten op 1 internet verbinden.

maar ik wil wel dat alle computers{alle computers zijn van verschilende mensen} zelfstandig opereren en tegelijk op internet kunnen.

wat moet ik hier voor kopen?

bij voorbaat dank

peter.d
 
oke dan u wel maar mijn modem heeft al een router{sorry vergeten te zeggen} ik wil de computers delen/splitsen op zolder{ivm kabelverdeling}

modem/router davolink 2020 staat beneden bij de telfnaansluiting en van daaruit kan ik de kabels niet splitsen vanaf zolder wel en een router moet ik weer configureren toch.

dus ik zou graag een simpele oplossing{als dat mogelijk is}

sorry maar ik heb geen verstand van netwerken en/of delen van internet verbindingen.

had gehoord dat een switch een goede oplossing zou zijn?
 
Laatst bewerkt:
Als het deze is zie ik vier uitgangen. Hier kan je dus al 4 PC's op aansluiten !

Verder is hij draadloos dus dan moet het helemaal geen probleem zijn.
PC's van een Draadloze netwerk kaart voorzien en klaar ben je als deze er nog niet in zitten !
Eventueel een Range Extender ertussen.
 
Laatst bewerkt:
Als het deze is zie ik vier uitgangen. Hier kan je dus al 4 PC's op aansluiten !

oké dan u wel maar dat is niet mijn modem{heb die van tele2 met extra tv ingang} maar het probleem is ik heb speciaal achter de wanden een kabel voor tv en internet naar zolder laten lopen die kabels zitten nu achter de wanden en er kunnen geen kabels meer bij heb het geprobeerd en dan wil verdelen,want mijn modem staat beneden in de meterkast,op zolder zetten heb ik geprobeerd maar dan krijg ik connectie problemen{afstand modem aansluitpunt}

vanuit mijn modem moet ik alle kabels door de gangen laten lopen en dat is niet de bedoeling vanaf zolder heb al verborgen kabelgoten naar alle kamers.