kan systeemherstel niet aan zetten win7-64

Status
Niet open voor verdere reacties.

boomer2

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2010
Berichten
15
hallo, ik kan systeemherstel op c/ niet aanzetten. omdat de beheerder dit heeft geblokkeerd, ik heb de complete help afdeling over dit onderwerp doorgelezen maar kom stap verder.
heeft iemand hier een oplossing voor, dan hoor ik het graag.
grtjs boomer2:shocked:
 
Ben je zelf de administrator van de computer?

Zo niet:

Wintoets + R
-> Type in cmd.exe -> Type nu het volgende:

net user administrator /active:yes


Als het goed is, is nu je administrator account geactiveerd, en kan je d.m.v. dat account systeemherstel inschakelen.
 
nog niet gelukt om systeemherstel in te schakelen

hallo, ik heb het bovenstaande ingetypt, en dan komt er een tekst over de syntax
ik zou daar andere dingen moeten invullen zoals gebruikersnaam/wachtwoord/domein/tijd/datum e.d
ik probeer een printscreen mee te sturen.
grtjs boomer2
 

Bijlagen

  • ScreenShot003.jpg
    ScreenShot003.jpg
    46 KB · Weergaven: 161
Je bent een spatie vergeten
Code:
net user administrator /active:yes
tussen administrator en /active moet er 1 :)
 
systeem herstel niet aan te zetten

ik krijg niet meer dan "systeemfout 5" toegang geweigerd ??:confused: na het bovenstaande getypt te hebben.
grtjs boomer2
 
Als, zoals je zegt, jullie beheerder systeemherstel heeft geblokkeerd, dan ga je daar zelf niet bijkomen.
Omdat je daar de rechten niet voor hebt en deze zelf niet kan toewijzen.

Tardis
 
Dit is mijn eigen laptop en zit niet aan een systeem gekoppelt (behalve mijn eigen thuis netwerkje)
hoe kan het wezen dat je in je eigen laptop niet zelf de baas kan zijn,
ik heb meerdere laptops & pc's met xp/vista maar heb dit probleem nog nooit meegemaakt.
iemand zal toch weten hoe dit in te schakelen is
, anders zou ik nooit een upgrade van windows kunnen doen.!!!
 
Laatst bewerkt:
Joh ik stel een gewone vraag.
Ga ergens anders stoom afblazen!

Suc6 ermee
 
Hoi,
pas de UAC-instellingen tijdelijk aan (schuifregelaar helemaal naar beneden) bij Gebruikersaccounts>Instellingen voor gebruikersaccountbeheer wijzigen.
 
hallo, ik heb de laatste tip al geprobeerd, maar nu ook met een nieuwe opstart, helaas zonder resultaat.
het scherm blijft hetzefde.
grtjs boomer2
 
kan het misschien zijn dat de standaard geinstaleerde oem versie geen upgrade toelaat.
is iemand iets bekend hierover.
grtjs boomer2
 
Leg 's even uit,ik lees nu dat je een upgrade hebt gedaan? Welke versie heb je precies? (premium home,ultimate enz.)
 
ik heb windows 7 - 64 home premium versie 6.1 build 7600,16385 is standaard geinstalleerd, maar als ik een upgrade wil doen naar pro of ultimate moet ik dat doen via windows anytime.
tot zo ver gaat dat goed en krijg ik het scherm om mijn licentie code in te voeren,deze stap gaat ook goed maar dan krijg ik een melding dat ik eerst een herstelpunt moet maken, en dat druk ik dus in, en dan komt de "beheerder"
om de hoek kijken en blokkeert systeemherstel en kom dus niet verder.
en dat is mijn probleem dus , ik ben administrator/beheerder maar kan dat "herstelpunt maken" niet aanzetten "toegang geweigerd"
en ik heb weinig zin om mijn schijf te formateren en een compleet nieuwe winversie erop te zetten.
grtjs boomer2:thumb:
 
Probeer dit eens:
klik op Start button, typ gpedit.msc in the start zoek box
Editor groepsbeleid wordt geopend.
Navigeer in linkerpaneel naar computerconfiguratie-windowsinstelllingen-beheersjablonen-systeem-systeemherstel
Selecteren en vervolgens in rechterpaneel instellingen wijzigen door rechts te klikken op wat je wilt wijzigen.Zorg dat bij status uitgeschakeld komt te staan en sla dit op.
Probeer nogmaals of je systeemherstel nu kunt aanzetten.
 
Laatst bewerkt:
na langdurig zoeken met nc gevonden, maar na openen komt er een scherm"local group policy editor" met de rode markering en wit kruis dat de module niet kan worden gemaakt,
"gewoon geopend en als admin geopend" maakt niets uit
ik kon gpedit.msc ook niet vinden via start>zoeken.:confused:
op naar de volgende tip.
grtjs boomer2
 
geen idee

na langdurig zoeken met nc gevonden, maar na openen komt er een scherm"local group policy editor" met de rode markering en wit kruis dat de module niet kan worden gemaakt,
"gewoon geopend en als admin geopend" maakt niets uit
ik kon gpedit.msc ook niet vinden via start>zoeken.:confused:
op naar de volgende tip.
grtjs boomer2
Ik heb zelf Windows 7 professional 64 bits en had ditzelfde probleem:( en op beschreven wijze opgelost.
Wat is de precieze foutmelding (code) die je hier krijgt?
 
ik krijg geen foutmelding, zie screenshot
in het menu van systeembeheer kan ik niks veranderen omdat het geblokkeert is door de "beheerder":(
grtjs boomer2
 

Bijlagen

  • ScreenShot10003.jpg
    ScreenShot10003.jpg
    9,3 KB · Weergaven: 127
Hier kun je lezen hoe het wél moet in Win7 (Engels)
Eerst moet je n.l een wachtwoord aanmaken in Home Premium ( de cmd-box uitvoeren als) voor je adminaccount te activeren en wel met de opdracht:
net user administrator wachtwoord (vul hier een wachtwoord in)
enter
net user administrator /active:yes
meld je af en log in als administrator
N.B. Groepsbeleid (gpedit.msc) is niet aanwezig in Home Premium vandaar dat je hem ook niet vindt.
Dit is ook nog interessant om door te lezen,vooral de tips op het eind!
Succes.
 
Laatst bewerkt:
3 a4tjes uitgedraaid,aandachtig gelezen en alle tips geprobeerd, ik krijg dan de melding opdracht voltooid (in het dos scherm) maar ik kan nog steeds niets veranderen bij systeembeveiliging.
ik heb in windows7 manager nog allerlei instellingen verandert en geprobeerd zonder resultaat.
in het progje 7tweak staat bij UAC enable user account control uitgevinkt en protected mode for installations staat aangevinkt.
dit kan ik ook niet veranderen.
we blijven proberen
grtjs boomer2
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan