Centrale of virtuele harddisk/werkruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revolutionary

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2009
Berichten
183
Beste helpers,

Ik werk gemiddeld 3 dagen per week thuis en 2 dagen op kantoor voor een klein bedrijf in oprichting. Ik ben op zoek naar een soort van centrale harddisk/werkruimte, waar ik en mijn collega's op kunnen werken, zowel als we thuis zijn als op kantoor (dus de centrale harddisk moet denk ik via internet te bereiken zijn). Het hoeft overigens geen hele grote werkruimte te zijn, er komen maar een stuk of 5 excelbestanden op te staan.

Ik heb al aan een ftp-server gedacht, maar het probleem is dat je de bestanden van de ftp-server eerst op je eigen pc of laptop moet opslaan. Wat ik eigenlijk zoek is de mogelijkheid om een bestand direct te openen en dat aangebrachte wijzigingen ook direct opgeslagen worden op de centrale harde schijf. Daarnaast zou er ook een soort van beveiliging in moeten zitten dat maar 1 persoon tegelijk in een bestandje kan werken.

Ik heb ondertussen even lopen zoeken op internet. Daar kwam ik onder andere Google Apps en Google Documents tegen die een soort van virtuele werkruimte bieden, maar de macro's die ik heb gemaakt in excel werken niet in deze werkruimte... Op een ander forum las ik dat dat komt omdat google met javascript werkt en excel met het vba-script. De macro-codes overzetten in javascript is geen doen, dat zou minimaal een week programmeer werk opleveren aangezien het om meer dan 60 complexe macro's gaat.

Heeft iemand een idee waar ik precies naar moet zoeken? En waar ik dit kan kopen of downloaden?

Alvast bedankt!

Groeten,

Tim

ps: Ik heb deze vraag eerder gepost in de sectie "Harddisk", maar daar kreeg ik nauwelijks reactie. Ik weet eigenlijk niet of dit de juiste sectie is om de vraag te plaatsen, mocht ik deze vraag dus in de verkeerde sectie hebben geplaatst, kan iemand dat dan aangeven?
 
Er zijn diverse opties. Je kunt een virtuele server huren voor een paar euro per maand. Hier kun je dan centraal je email en bestanden kwijt.

Als het om echt weinig data gaat kun je natuurlijk ook gewoon een webdrive gebruiken van een webhoster. Dit zou voor jouw toepassing voldoende moeten zijn. Kun je meteen ook een website online zetten voor hetzelfde geld. Ik kan je wel een webhoster aanraden, maar dan maak ik weer reclame voor mn eigen bebrijf.
 
Beste RogerS,

Bedankt voor je snelle reactie:thumb:

Kan je een paar namen geven van virtuele servers? Kan je op een dergelijke server dus gelijk bij je bestanden zonder dat je ze eerst naar je laptop/pc moet downloaden?

Reclame maken vind ik niet erg hoor;)

Tim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan