Blijft identificeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

royduin

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
Berichten
583
Beste forum leden,

hier op de zaak (computer winkel) heb ik nu al meerdere pc's/laptop's gehad met het probleem dat in het netwerkcentrum de status Identificeren is. Dit blijft zo, zowel bekabeld als draadloos. Windows krijgt ook geen ip adres wanneer ik dit bekijk via ipconfig.
Dit probleem zowel op XP, Vista als nu weer een op 7 gezien. Tot op heden elke keer herinstallatie, iets moet dit veroorzaken zodoende kom ik hier eens informeren.

Wat heb ik al geprobeerd?
- Of alles op automatisch staat bij ipv4 instellingen
- Of ipv6 uit staat
- Netwerk driver opnieuw geïnstalleerd
- Winsockxpfix gedraait
- Virus gescant
en vast nog wel het een en ander, kom er zo niet op.

Iemand met hetzelfde probleem, oplossing of tips?
 
Laatst bewerkt:
Apparaat verwijderen (in Configuratiescherm -> Software als de driver-software daar genoemd wordt) en ook in Apparaatbeheer.
Daarna drivers opnieuw installeren.

Je probleem kan (zeker m.b.t. Vista en W7) liggen aan geupdate drivers die Microsoft via de Windows Updates beschikbaar stelt, maar die dan toch niet goed blijken te zijn.

Succes,

Tijs.
 
Als dit op meerdere computers voorkomt, lijkt het mij geen lokaal probleem.
Je zal dit moeten zoeken in het netwerk zelf.
De hele boel al eens opnieuw opgestart?

Ik heb het eenmaal meegemaakt dat het aanmelden met de router(draadloos/usbdongle) nogal erg lang duurde of helemaal geen vebinding maakte. Later bleek dit een conflict te zijn met de interne vaste netwerkkaart. Deze uitgeschakeld en draadloos werkte weer als een tierelier. Probeer dit ook eens waar mogelijk.
 
@dnties: Drivers al opnieuw geïnstalleerd, verwijderd in veilige modus, nieuwste driver geïnstalleerd in normale modus.

@jackall: Het is geen netwerk probleem, dit zijn reparatie's van klanten die bij ons komen. Andere pc's / reparaties die ik hier heb staan functioneren wel.
 
@jackall: Als ik Roy goed begrijp heeft een herinstallatie van XP/Vista/W7 tot nu toe altijd de problemen opgelost. Dat sluit m.i. dus niet aan bij jouw suggestie.

@Roy: EDIT: Enige waar ik dan zo snel aan zou kunnen denken is trojans etc. Altijd minstens de suggesties uit deze discussiedraad toepassen bij de pc's van klanten met (netwerk-)problemen, en ook een HijackThis analyse doen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik scan hier normaliter met Combofix, Trojan Remover en een AVG Free of TrendMicro scan. Deze hebben niets opgepakt, ik ga de andere programma's eens draaien.

Ik laat weer van me horen.
 
Handleiding HiJackThis: hier

Naast het handmatig nakijken (door jezelf of door experts op websites zoals die van www.nucia.eu of www.bluemedicine.be) kun je ook gebruik maken van online HijackThis analysers. Natuurlijk zijn de resultaten minder dan als het helemaal wordt nagekeken, maar het kan je vaak in ieder geval een hint geven óf je wel besmet bent met het een of ander.
Voorbeelden van dergelijke analysers-websites:
link1
link2

Succes,

Tijs.
 
Scan's uitgevoerd:
Combofix - Niets gevonden
Trojan remover - Niets gevonden
Malwarebytes - Niets gevonden
Superantispyware - Tracking cookies gevonden en verwijderd
Hijackthis - Geen gekke bestanden, alles vertrouwd

Nog meer suggesties?
 
Als herinstallatie het probleem telkens oplost, dan moet het probleem in Windows zitten.
Kijk dus in Logboeken: [Windows-toets]r toetscombinatie -> eventvwr.exe
Dan vooral het Systeem logboek, want ik vermoed niet dat we hier met een Toepassing probleem zitten.

Méér tips heb ik niet.

Tijs.
 
Gebruik het logboek normaliter zelden, in deze situatie is hier de fout te vinden.
Staat vol met:
De WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery Service-service is afhanelijk van de DHCP-client-service, die vanwege de volgende fout niet kan worden gestart: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Zodoende even in services.msc gaan kijken.
Hier staat de WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery Service uitgeschakeld, wanneer ik deze probeer in te schakelen krijg ik de melding dat deze afhankelijk is van een andere service, namelijk de DHCP-client service.

Vervolgens de DHCP-client service proberen in te schakelen, hier krijg ik de volgende melding:
Kan de DHCP-client-service op Lokale computer niet starten.

Fout 2: Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Deze laatste melding achterna gegaan, dit is (denk ik) de oorzaak. Helaas niets kunnen vinden met een oplossing. Naar welk bestand is hij opzoek?
Bij pad naar uitvoerbaar bestand staat: C:\windows\system32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted.

We zijn alweer een stukje verder, iemand met ideeën?
 
Start regedit.exe
Ga naar
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LocalServiceNetworkRestricted\Parameters
Kijk in het rechter deelvenster naar de registerwaarde ServiceDll

Blijkbaar is het bestand dat in die registerwaarde genoemd wordt niet (meer) aanwezig of corrupt geraakt etc.

Tijs.
 
Morgen op de zaak direct testen, nu eerst genieten van een vrije avond :D
Bedankt weer voor je reactie!
 
Start regedit.exe
Ga naar
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LocalServiceNetworkRestricted\Parameters
Kijk in het rechter deelvenster naar de registerwaarde ServiceDll

Blijkbaar is het bestand dat in die registerwaarde genoemd wordt niet (meer) aanwezig of corrupt geraakt etc.

Tijs.

Helaas is deze register waarde nergens te vinden, heb rond gezocht in het register op "LocalServiceNetworkRestricted", kom hier geen bestand tegen, enkel svchost.exe.
Op andere pc's gekeken (Windows XP en 7) ook hier is deze sleutel helemaal nergens te vinden?
De pc die ik hier nu heb met het probleem draait op 7.

svchost.exe zal waarschijnlijk een dll aanroepen, maar dat is de naam van deze DLL (die waarschijnlijk mist..)?
 
Misschien is het niet kunnen vinden in de registry precies je probleem óf de DHCP-client service is nu niet meer correct geconfigureerd.

Anders eens een algemene zoektocht in de registry starten naar LocalServiceNetworkRestricted

Kijk wat je kunt vinden, en meld ons alle plaatsen waar je die tegenkwam. Je moet 'm (in ieder geval) 1x tegenkomen onder HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services, namelijk bij de aanroep van svchost.exe bij de DHCP-client service.

Stel dat je 'm alleen in bovengenoemde registry-waarde tegenkomen, dan zou je kunnen kijken wat er gebeurt als je de svchost.exe aanroep van de DHCP-client service vervangt door de aanroep die staat in een goedwerkende W7 computer m.b.t. die service.
Bij mij (in XP) staat als aanroep van die service:
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe -k netsvcs

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bij deze alvast alle gevonden register waardes met "LocalServiceNetworkRestricted".
Eerst weekend, dinsdag weer te werk dan zal ik zo'n zelfde lijst maken met een goed werkende Windows 7. Vervolgens kan ik deze gaan vergelijken met de hoop de oplossing te vinden.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Svchost
LocalServiceNetworkRestricted
DHCP
eventlog
AudioSrv
BthHFSrv
LmHosts
wscsvc
homegroupprovider
WPCSvc


HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Svchost\LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\Audiosrv
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\Dhcp
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\eventlog
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\HomeGroupProvider
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\lmhosts
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\WinSock2\Parameters\AppId_Catalog\2C69D9F1-1F4968A0
AppsArgs
-k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\WPCSvc
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\services\wscsvc
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\services\Audiosrv
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\services\Dhcp
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\services\eventlog
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\services\HomeGroupProvider
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\services\lmhosts
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\services\WinSock2\Parameters\AppId_Catalog\2C69D9F1-1F4968A0
AppsArgs
-k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\services\WPCSvc
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002\services\wscsvc
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\Audiosrv
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\Dhcp
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\eventlog
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\HomeGroupProvider
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\lmhosts
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\WinSock2\Parameters\AppId_Catalog\2C69D9F1-1F4968A0
AppsArgs
-k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\WPCSvc
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted


HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\wscsvc
ImagePath
%SystemRoot%\System32\svchost.exe -k LocalServiceNetworkRestricted
 
Als ik de informatie op deze webpagina mag geloven is de uiteindelijk aangeroepen .dll van de "DHCP Client Service": c:\windows\system32\dhcpcore.dll
Wellicht is dat bestand er nu niet? (of corrupt)?

Ik geef eerlijk toe dat ik liever uit jouw mond (dus uit de registry) een ServiceDll-waarde had gehoord, maar ik moet het dus doen met de informatie uit de eerste paragraaf.

Zowiezo lijkt me die pagina/website zinvol om te lezen.

Succes,

Tijs.
 
Vandaag heel wat dll's uitgewisseld maar nergens geen verbetering. Kost erg veel tijd dit, we gaan over net als bij alle andere naar een herinstallatie.

Ik wil een ieder hartelijk danken (voornamelijk dnties :thumb:) voor het meedenken. Ik sta nog steeds open voor een oplossing, ben nog geen mensen tegen gekomen met hetzelfde probleem en een oplossing (op een herinstallatie na).
 
Heb hier de registry van een W7 64-bit laptop bekeken, maar daar komt wel degelijk een ServiceDLL in voor voor de DHCP Client service.

Namelijk in (zie bijlage) HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\Dhcp
en HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\Dhcp\Parameters

Het zou dus kunnen zijn dat de registry niet correct is op de computer waar je nu met dat Identifying zit.

Verder heb ik geen tips, want ik heb de computer met de problemen hier niet staan.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • dhcp-client.rar
    1,8 KB · Weergaven: 257
Heel erg bedankt!

Ik heb hiervoor speciaal een account aangemaakt en ik wilde jullie graag bedanken! Ik ben een 17 jarige meid die precies dit probleem had, en ik zag toen ik bij services keek dat de DHCP-client inderdaad uitgeschakeld was, en die heb ik toen proberen in te schakelen. Nu doet mijn draadloze internetverbinding het weer! :)

Heel erg bedankt!
 
@Nayaru: Fijn dat het je (ook) geholpen heeft! :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan