Hoe van Windows Vista terug naar Windows XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Q45

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2007
Berichten
34
Hallo,

Ik heb een Acer computer gekocht waarop al Windows Vista was geïnstalleerd. Ik maak veel gebruik van software voor het maken van websites. Sinds ik Vista gebruik heb ik problemen met deze software. In het forum van deze software zag ik wel dat meerdere Vista gebruikers soortgelijke problemen hebben.

Ik ben nu van plan om XP weer te gaan gebruiken. Is dit verstandig, of kan ik dit maar beter niet doen. Als dit toch een goede optie is, dan heb ik hieronder een aantal vragen:

1) Hoe kan ik Vista van mijn computer verwijderen

2) Vista was al geïnstalleerd op mijn computer. Stel dat alles mislukt, hoe kan ik dan toch Vista weer installeren?

3) Als Vista geheel verwijderd is, kan ik dan de XP CDrom in de computer doen en dan XP installeren?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik heb dit nog niet eerder gedaan en ik ben ook bang dat ik alles kwijt raak en niet meer geïnstalleerd krijg.

Al jullie hulp is zeer welkom.

Q45
 
1) Als je XP installeerd zal de hele harde schijf leeg gemaakt worden (teminste de partitie waar je op installeerd)

2) Dat ligt eraan of je een restore dvd/partitie hebt

3) Je zult dan opstarten met de XP cd en de cd speler moeten laten opstarten voor het installeren

LETOP: Het is belangrijk dat je eerst al je drivers gaat zoeken of die er wel zijn voor windows XP (alvast downloaden is ook handig)
 
Hoi...

Geheid dat daar een sata schijf inzit.Ook daar moet je dus rekening meehouden.Dus het kan niet zomaar de xp cd erin.
Of de sata drivers slipstreamen(in het lijstje drivers zoals Osfaw al geopperd)of als je beetje geluk hebt in bios de ide/sata mode.
 
En je hebt natuurlijk geen licentie voor XP. Die zul je dus ook nog ergens moeten organiseren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan