pc is druk

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
774
Van tijd tot tijd bemerk ik een plotselinge hoge aktiviteit in mijn desktop met veel geschrijf naar de harde schijf, waarbij vaak in het systeemvak een heel hoge aktiviteit van de processor in een vierkant met felgroen wordt aangegeven; vaak moet ik dan een paar minuten wachten totdat dit verschijnsel vanzelf overgaat; wat is dit? en wat is hier eventueel aan te doen??
 
dat en hoeveel processen draaien er op dat moment 80-90 meer of minder
 
Laatst bewerkt:
denk niet dat dat is wat ik bedoel als jij in taak beheer links onderin kijkt zie je processen staan en daar staat een nummer achter bijv. 72 of veel meer. (bij 3 processen loopt je pc waarschijnlijk niet eens) dat is hoeveel jij open hebt staan dus internet explorer msn min media player
 
Het kan ook zijn dat er een indexeer programma mee draait op je Windows versie. Deze is dan heel druk bezig de HD te indexeren zodat zoek acties sneller gaan en Windows sneller bij applicaties kan komen. Misschien een screenshot van de processen die actief zijn dat dat makkelijk is zodat we kunnen zien of er wat vreemds mee draait.
Wat voor Windows versie draai je?

Grtjs Jarno jjw
 
win xp dat staat boven in in welk rubriek dit topic staat maar je hebt gelijk das een stuk handiger gewoon screen shot maken van taak beheer van het tablad processen
 
Met maar 3 processen gaat je pc niet eens aan ;) dus dat lijkt me sterk.
 
op de xp pc thuis heb ik het aantal processen op idle rond de 27 zitten en lager krijg ik dat waarschijnlijk alleen nog met game booster

oh di is btw wel beetje off topic maar ik denk dat ie zo rond de 40 processen zit(zijn pc)
 
Laatst bewerkt:
ik heb ff gekeken en je hebt 26 processen met SYSTEEM er achter als er 1 van deze er niet is dan werkt je pc minder of niet afhankelijk van welke er mist.

dus 3 processen kan never!
 
ik heb ff gekeken en je hebt 26 processen met SYSTEEM er achter als er 1 van deze er niet is dan werkt je pc minder of niet afhankelijk van welke er mist.

dus 3 processen kan never!

hij heeft gewoon 3 proggramatjes open staan dus internet browser msn en nog iets weten wij veel
 
doe is ctrl+alt+delete.

taakbeheer

prosessen

en zeg vertel is hoeveel er open staan.
 
denk niet dat dat is wat ik bedoel als jij in taak beheer links onderin kijkt zie je processen staan en daar staat een nummer achter bijv. 72 of veel meer. (bij 3 processen loopt je pc waarschijnlijk niet eens) dat is hoeveel jij open hebt staan dus internet explorer msn min media player
58; heb idd nooit iets in dit verband gedaan.

Het kan ook zijn dat er een indexeer programma mee draait op je Windows versie. Deze is dan heel druk bezig de HD te indexeren zodat zoek acties sneller gaan en Windows sneller bij applicaties kan komen. Misschien een screenshot van de processen die actief zijn dat dat makkelijk is zodat we kunnen zien of er wat vreemds mee draait.
Wat voor Windows versie draai je?
xp; hoe maak ik zo'n screenshot??
 
zit vast wel een knopje op je toets bordd waar op staat "prt sc " die druk je in dan ga je naar paint doe je control+v opslaan en hier naartoe uploaden weet je toch wel he
 
zit vast wel een knopje op je toets bordd waar op staat "prt sc " die druk je in dan ga je naar paint doe je control+v opslaan en hier naartoe uploaden weet je toch wel he
Thx: zie att.
 

Bijlagen

  • 58.jpg
    58.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 38
je hebt een hp printer en een nokia mobiel of niet het enige wat je eigelijk kan doen is voor komen dat ze opstarten dat kun je doen
menu start > uitvoeren > typ: msconfig> tab opstarten > en uit vinken wat je niet nodig hebt maar of je zoveel verstand van pc heb dat je dat wilt doen is de vraag mischien heb je een kennis die veel van computer weet dat die dat voor je doet
 
Een heel mooi en simpel programmaatje hier voor is Gadwin Printscreen welke HIER te downloaden is. Je kunt kiezen uit wat optie voor het maken van de shot en waar je hen wilt opslaan.

Grtjs Jarno jjw
 
Als je nu ook nog een shot maakt nadat je de rechter zijbalk na beneden hebt geschoven, dan zien we ook de rest van de actieve processen.

Grtjs Jarno jjw
 
Als je nu ook nog een shot maakt nadat je de rechter zijbalk na beneden hebt geschoven, dan zien we ook de rest van de actieve processen.

Grtjs Jarno jjw
Zie att.
Ga gewoon proberen.

Een heel mooi en simpel programmaatje hier voor is Gadwin Printscreen welke HIER te downloaden is. Je kunt kiezen uit wat optie voor het maken van de shot en waar je hen wilt opslaan.
Werk zelf met Paint, dat, althans bij mij over een breedte van 2 pagina's print; dit probleem is hiermee misschien ook opgelost,
gr, chrisd1
 

Bijlagen

  • 58_2.jpg
    58_2.jpg
    97,3 KB · Weergaven: 36
Laatst bewerkt:
ik heb net vergeten te melden dat doe je het toch zelf en het fout gaat je moet opstarten in veilige modus en dan weer terug zetten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan