LP platen omzetten naar Computerformaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

JobNij

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2009
Berichten
190
Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af of er een mogelijkheid was om met een (oude) platenspeler (met alleen een uitgang voor de boxen) LP's om te zetten naar digitale muziek voor op de computer. Ik was namelijk niet van plan om nog een platenspeler te kopen (maar dan met USB) omdat ik al een platenspeler heb!
Ik vroeg mij dus af of er een manier was om de informatie die de Platenspeler naar de boxen stuurt te 'onderscheppen' met behulp van een computer, zodat ik niet weer veel geld kwijt ben aan zo'n USB platenspeler

Alvast bedankt!

Job
 
De uitgang van de boxen geeft een te hoge spanning en teveel vermogen af... dat gaat verschrikkelijk vervormen.

Als je zelf een beetje een knutselaar bent, kan dat het wel....
Sloop de platenspeler open en kijk waar de draadjes uit de arm verbonden zijn met de print van de versterker... soldeer daar twee afgeschermde kabeltjes op (voor links en rechts) en verbind de afscherming van de kabel met de aarde op die plek. Soldeer aan de andere kant van de kabel een 3,5 mm stereo jack (of knip een kabel waar al zo'n stekker aanzit af). Steek de kabel in de microfooningang van de geluidskaart...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan