externe ip aderessen aan elkaar koppelen hoe moet dit?

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 230987
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 230987

hallo allemaal
ik zit met het volgende probleem
ik wil mijn externe ip addres (van het modem dus) aan dat van een vriend koppelen
zodat ik bij hem in de werk groep komt en hij bij mij zodat hij mijn printer kan gebruiken op afstand en wij via lan spellen samen kunnen doen.
ik zou dus graag een programmatje daar voor willen hebben of als ik dit bij mijn router in moet stellen zou ik willen weten hoe. of als er een andere manier is alles is welkom :thumb:

alvast bedankt
sjors :D
 
Of de juiste poorten open zetten zonder VPN. Minder veilig maar kan wel.
 
Printen gaat standaard via poort 9100. Wil je dit dus openzetten dan moet je de routers aan beide kanten zo instellen dat ze verkeer op poort 9100 doorlaten.

Of je zet een VPN op, als beide routers dat ondersteunen tenminste, dan is alle verkeer tussen jullie netwerken transparant.
 
oke gedaan maar hoe moet ik dat nou bij mijn vriend instellen zijn ip is 62.195.195.167 en de mijnen is 80.57.185.246
 
is er niet gewoon een programmatje dat er voor zorgt dat je bij elkaar in een werk groep zit, ik woon dus in spijkenisse en hij in zuidland dus het gaan niet om het ip van mijn pc maar mij ip wat ik van de ups heb gehad maar dat programma moet dus dat aan elkaar koppelen zadat we spellen via de multiplayer op lan samen te spelen
alvas heel erg bedankt
 
oke dat hamachi werkt goed dank je wel :thumb:
 
hallo ik nam aan dat je LogMeIn (hamachi) bedoelde maar je het werkt daar ben ik er blij mee :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan