MPEG 4 van SRT. ondertitels voorzien...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
Berichten
438
eerst en vooral wil ik zeggen dat deze vraag ook bij divx staat, maar dat ik er daar geen antwoord op krijg... eveneens op andera fora...

mijn vraag :

heb hier een MPEG 4 bestand dat ik graag met ondertitels zou willen afspelen op m'n PS3...

normaal gezien gebruik ik hiervoor AVIAddXSubs (een perfect programmatje hiervoor, echter dit is alleen voor AVI-bestanden...) ik zet deze dan op USB stick en kan ze zo afspelen...

kent iemand een gepast progje (liefst zo te downloaden) die deze klus kan klaren?

heb reeds geprobeerd om het eerst om te zetten naar AVI, maar dit is een urenlang proces en het resultaat was echt slecht...(eenmaal via een quicktime plugin;dit duurde mij veel te lang dus gestopt , en eenmaal via super (van erightsoft) en dit gaf zo'n slecht resultaat... (van 2,4 GB naar 800 mb) ) dus geef ik liever de voorkeur om het originele bestand te gebruiken...

dus is mijn vraag kent iemand een progje dat MPEG 4 kan samenvoegen met ondertitels om ze dan zo af te spelen...? want ik weet dat de ps3 MPEG 4 kan afspelen...
 
mpeg 4 bestand streamen i.p.v. converteren

ik heb lang lopen zoeken om een bestand op m'n ps3 MET ondertitels af te spelen...(origineel bestand is een MPEG 4 en heb het eerst proberen om te zetten naar AVI, maar dit omgezet bestand leest de ps3 niet...)

ik heb dus besloten om het te streamen...en heb het volgende probleem

- het AVI-bestand (zonder ondertitels) streamt hij perfect, maar ik ben op zoek om het originele MPEG-4 bestand te streamen met subs... maar wanneer ik dat bestand probeer krijg ik telkens : een foutcode van het DNLA protocol oftewel speelt het gewoon niet oftewel zitten de subs niet op de goede plaats...

- ik zal de situatie schetsen zoals ik ze op m'n ps3 scherm zie... :

> onder de streamknop heb ik:
web / instellingen / map met mijn video

> onder die map met mijn video heb ik:
transcode / videobestand in MP4 (moet dit eigenlijk geen mpeg 4 zijn?) / videobestand in AVI

(beide bestanden met mencoder)

> onder transcode heb ik nog eens beide bestanden telkens in een mapje zitten:
bestand in MP4 / bestand in AVI

> onder het eerste mapje (MP4) volgende bestanden:
bestand. mp4 (mencoder)external subs / avisynth (menc.)ext subs / audio aac english / audio aac english (sub : subrip undetermined) / no encoding (ext.subs)

>onder het mapje AVI :
bestand avi(menc) / avisynth (menc) / (menc) mp3 audio undetermined / no encoding

welk hiervan moet ik kiezen om af te spelen? (enkel de mpeg 4 heeft subs...:ik heb het MPEG4-bestand dezelfde naam gegeven als de srt-file)

- als ik doe ps3MS/map bestand/bestand.mp4 => geen beeld of foutcode DNLA protocol
- als ik doe ps3MS/map bestand/transcode/mp4.bestand/bestand.mp4(ext subs)=> het hele beeld en geluid komt in schokken en de subs zitten niet goed...

denk je dat er een probleem zit in het originele bestand of in het streamen zelf...?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan