Pingen naar buiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svenn2010

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2010
Berichten
1
Hallo iedereen

Ik ben bezig met een eindwerk om mijn diploma Netwerkbeheer te behalen, Maar ik zit met een klein probleem ...

Pingen lukt intern, van de Windows Client (10.0.0.3) naar de Server (10.0.0.2) en de LAN-Adapter van de Firewall (10.0.0.1)

Ook de Firewall kan reeds naar buiten pingen, maar de Client en de Server beiden niet, ik krijg dan een Ping Transmit Failed General Failure ...

Iemand een idee ?


Alvast Bedankt

Sven
 

Bijlagen

  • Temp C-Proef.jpg
    Temp C-Proef.jpg
    42 KB · Weergaven: 55
Lijkt mij in je Forefront firewall te liggen.
Kijk eens na of clients ICMP aanvragen er door kunnen en of ICMP antwoorden er doorheen kunnen de andere kant op. Als je NAT gebruikt dan is dat een extra bezwarende factor, maar kijk maar hoever je komt.

PS: Je plaatje geeft het idee dat de W2008 (10.0.0.2) server als router/filter optreedt tussen de client-pc's en de Forefront firewall. Stel dat alle client-pc verkeer daar (ook) doorheen moet, dan zul je ook daar (voor de client-pc's) moeten gaan nakijken of er een firewall(-instelling) 'in de weg zit'. Natuurlijk zou dat geen (directe) invloed mogen hebben op ping-tests vanaf de W2008 server (10.0.0.2) zelf, dus richt je in eerste instantie op het oplossen van het ping-probleem vanaf die W2008 server.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan