Internetverbinding valt weg en komt weer tot leven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
472
Ik heb al jaren hetzelfde netwerk dat het goed doet, alleen de laatste tijd heb ik een probleem dat zich maar blijft voordoen. Willekeurig lijkt de verbinding weg te vallen. Pagina's laden niet meer en er lijkt geen verbinding te zijn. Als ik dan even wacht (1 minuut) is de verbinding er opeens weer en kan verder waar ik was.

Vandaag 2x hetzelfde probleem gehad. De eerste keer bevroor de verbinding en kon ik niets beginnen, geen e-mail o.i.d. of surfen. De lampjes op de modem (Speedtouch 510) waren allemaal groen en ook de router (Sitecom 54g) lampjes branden keurig. Na een reset van de modem deed alles het weer. Zojuist een hardnekkigere probleem. Ik kon geen internetpagina meer laden, kreeg witte pagina's. Maar het updaten (downloaden) van de virusscanner ging nog wel. Maar daarna kon ik Java ook updaten (toevallig kwam die melding in scherm) en ook dat lukte niet meer. De verbinding was echt weg. MSN gaf aan dat er iets mis was met de DNS/key-poort maar kon geen oplossing vinden. Na een reset van de modem gebeurde er nog steeds weinig. Toen ik de modempagina opzocht (10.0.0.138) leek de verbinding spontaan het weer te gaan doen; en inderdaad, alles doet het weer maar ik heb niets aan de instellingen gewijzigd.

Ik draai Windows 7 en 2 PC's zijn verbonden met kabels aan de router. Firewall (Comodo) uitzetten had ook geen zin. Iemand een idee wat het kan zijn en wat mogelijke oplossingen zijn?
 
Dat is een probleem in de modem, niet in de router
had ik heel veel problemen mee met UPC

je moet even contact opnemen met je provider,
zij kunnen pakketten naar je modem sturen en vervolgens zien of/waar de probleem zit

Groet
 
Ik zal eens KPN bellen. Ooit had ik hetzelfde probleem, toen lag het aan de bekabeling; dat is toen opeglost. Maar ik vroeg me af of het niets te maken zou kunnen hebben met de router o.i.d. of dat je misschien ergens iets kan zien (logboeken)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan