Beste geluidsrecorder voor video-opnames?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

CompuGj

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Berichten
92
Hallo!

Ik heb me een tijdje geleden een JVC Everio GZ-MS110 camcorder aangeschaft. Het geluid ervan is niet slecht, maar het kan veel beter. Daarom ben ik op zoek naar een externe geluidsrecorder. Geen om op de camera aan te sluiten (dat gaat nl. niet), maar eentje apart.

Maar welke soundrecorder is nu het beste? Mijn maximum budget is €100.

Grtz,
CompuGj
 
Als je goed geluid wilt opnemen, gaat het niet alleen om de recorder, maar ook (vooral) om de microfoon. Die zal nu ook vooral het probleem zijn. Met een ingebouwde mic kun je eigenlijk geen goede opname maken. Vaak hoor je het vastpakken vd camera en de zoom-geluiden. Op duurdere camera's kun je een externe microfoon kunnen aansluiten, zodat je geen externe recorder nodig hebt. Maar dat kan dacht ik niet met bij jouw Everio.

Er bestaan recorders met 'ingebouwde' microfoons, deze zijn redelijk, afhankelijk waar je ze voor gebruikt, en op welke afstand. Als je beter wilt, kun je op zo'n recorder ook nog een aparte microfoon aansluiten. Naderhand moet je dan het geluid van de recorder en de camera gelijk leggen, en het camera-geluid weghalen (met een videomontage-programma).

De Zoom H1 recorder is ok, en ligt binnen jouw budget:

http://www1.conrad.nl/fas6/fh.php?f...op_area_37362_nl21412012%7d&fh_refview=search
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan