Standaardinstellingen Photoshop: Raster NIET tonen, maximaliseren binnen venster

Status
Niet open voor verdere reacties.

103720

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2006
Berichten
60
Twee vraagjes over (denk ik) de standaardinstellingen van Photoshop (CS5) welke ik na veel zoeken toch niet gewijzigd krijg. Vandaar dat ik hoop dat iemand hier de antwoorden weet.

1. Bij sommige bestanden die ik open krijg ik hulplijnen/raster te zien. Maar dat wil ik niet. Ik kan dan via "Weergave", "Tonen" of "Extra's" die lijnen of dat raster wel weer weghalen, maar ik wil helemaal niet dat ze getoond worden nadat ik een bestand heb geopend. Bij "Voorkeuren" staat wel aangegeven welke kleuren ik wil gebruiken bij rasters en hulplijnen, maar ik kan nergens aangeven dat ik ze niet wil zien bij het openen van een bestand.

2. Als ik een bestand open en ik wil het daarna maximaliseren dan maximaliseert hij het bestand zodanig dat ik de menubalken bovenin het scherm niet meer kan zien. Is er ergens een standaardinstelling die aangeeft dat hij, bij het maximaliseren, het bestand zodanig moet maximaliseren dat het alleen maximaliseert binnen het werkgebied?

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Ik heb het gelezen maar dit is inderdaad wel heel raar. :S

Ik heb zelf had een keer een bestand waarbij ik geen filters enzo kon invoeren.
Dit heb ik toen opgelost maar vraag me niet hoe.

Oke ik ga offtopic..

Ik denk dat de enige manier die ik zo snel weet is om photoshop opnieuw te installeeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan