Nieuwe geluidsboxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeeDee58

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2010
Berichten
7
Haaai,

Ik wil graag nieuwe boxen voor mijn installatie. Mijn versterker is een Sansui AU-101 (oud beestje), load impedance is 8 ohm, hoeveel ohm moeten de boxen dan zijn???
 
Hoi GeeDee,

Load impedance 8 ohm, dan speakers van 8 ohm gebruiken....
Volges mij kun je ook 4 ohm speakers aansluiten op de au-101. Dit scheelt je dan ongeveer 3 Watt continue vermogen.
15 watt continue aan 8 ohm ( 44 watt piek)
18 watt continue aan 4 ohm ( 50 watt piek)

Specs.jpg
beste aanpassing is minste kans op schade, beste vermogens overdracht en ook beste geluids kwaliteit.

Ik heb een Service manual voor deze versterker( in pdf).
als je me een privé bericht stuurt hier op de site kan ik deze misschien naar je toe mailen.

Groet, Trevor
 
Laatst bewerkt:
Hoi Trevordaines

Nog bedankt voor je aanbod om deze manual door te sturen, maar deze heb ik al.
Ik ben alleen niet zo technisch om te zien wat alles betekent.
Deze cijfers heb ik ook zien staan. Als ik het goed begrijp moet iedere box dus 8 of 4 ohm zijn. Nu praat ik over maximaal 2 boxen.
 
Hoi GeeDee,

:thumb: Ja, als je over 2 boxen praat, dus 1 box per kanaal, dan moet iedere box 8 ohm of 4 ohm zijn.

En ik denk als ik zo het schema bekeek, dat 8 ohm het beste is (onder andere minder vervorming bij hogere volumes ).

Groeten, Trevor
 
Hallo Trevor

Is dat dan precies 8 of 4 ohm of kan het ook een tussenwaarde zijn dus 8 tot 4 ohm.
Dit ben ik vergeten te vragen.

Greetz, GeeDee
 
Hoi GeeDee,

In de meeste gevallen worden 'Huiskamer' boxen in 8 óf 4 Ohm geleverd..
een enkele keer kom je nog een 16 Ohm exemplaar tegen.

Kies ook een box die bij het vermogen van je versterker past..

dus in jouw geval zou ik zeker niet hoger gaan dan 75 Watt (je versterker levert ongeveer 50 Watt max)

een box van bijvoorbeeld 150 Watt zou aan je versterker gaan 'zuigen' , wat het geluid vooral in het laag minder strak maakt, en bij hoge volumes zelfs je versterker kan beschadigen (deze moet te hard werken ) :eek:

Groeten, Trevor
 
Hoi Trevor

Jou info heeft me weer wat wijzer gemaakt,

Bedankt

Groeten, GeeDee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan