Reactie topic browsertest

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij test dus maar 1 browser op jouw systeem.
Jammer dat je de andere browsers niet wilt testen of niet wilt laten zien.
 
4d8f597aa7bbb-chrome_peakeeper.PNG


Google chrome.
Maar 1000 punten minder.;)
 
Ligt het niet de gebruik zelf?:confused:
Want wij hebben upc fp60mbps en dat wel merkbaarder dan adsl van kpn (8mbps)
 
Ok, ik geef toe dat op basis van jou test IE9 het snelste is.... met pure Javascript. en dus in een webwereld waarin alleen javascript gebruikt word is IE9 het best

This benchmark tests the core JavaScript language only, not the DOM or other browser APIs.

voor de volledigheid ook mijn test resultaten met jou webkit test in het aangehechte bestand.

Google chrome.
Maar 1000 punten meer.
Dus ja ook op jou machine is chrome sneller (op basis van de test)
 

Bijlagen

  • Webkit test.xlsx
    13,1 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Hmm, slechts 419 ie8:confused:
 
Hmzz 10297 punten, straks nog een keer doen met alleen de browser open.
4d932b7cec65f-chrome.jpg


edit: geen verschil, de score was identiek.
 
Laatst bewerkt:
Hij blijft bij mij eindeloos analyseren...

Eerst was ik ook een vaste Firefox gebruiker, IE8 en voorgaande versies trokken op niks (IE6 was zeker nog te doen, in die tijd dan), maar die flash die constante crashte in Firefox was ik echt wel beu... Ook het lange wachten voor Firefox mijn tabladden van de vorige keer weer opende vond ik verschrikkelijk.
IE9 is gewoon veel sneller. Het zit veel meer geïntigreerd in Windows, en kan dus alles uit je PC halen.
Ik spreek uit ervaring... Tests (van en niet van Microsoft) hebben toch laten zien dat IE9 enorm snel is. 1000 vissen in een aquarium aan 60 FPS (topsnelheid) in IE9 en 3 FPS in Firefox... dat zegt genoeg.
Ook wanneer ik de browsers opstart is IE9 het snelste. Het openen van de tabladden van de vorige keer is in IE9 op 3 seconden volledig geladen en helemaal klaar.
Firefox 3.6 deed ze boem in 1 keer, waardoor het gerust 1 minuut en 20 seconden nam om de tabladden te openen en vaak vast te lopen.
Firefox 4.0 laad tablad per tablad, wat resulteert in 1 minuut wachten voor dat eindelijk mijn pagina's klaar zijn. Tijd terwijl kan ik ook niet deftig werken omdat hij vastloopt aangezien hij alle prioriteit aan het laden van de tabladden besteed.
Als een van die browsers nu bv. crasht, dan sluit de hele browser af. Ook weer een tijdlang wachten voor je browser dan weer opstart. IE9 geeft een melding, sluit het tablad en opent het direct opnieuw. Dat gebeurt in 4 seconden. Een grote vordering.
IE is ook nog eens bekend als meest veilige webbrowser die er is. 2de Plaats Firefox, dan Chrome en al de rest, dan Opera en dan Safari (minst beveiligde browser, Apple natuurlijk).

Aangezien dat die Analyzer blijft analiseren voor uren veronderstel ik dat de uitvinder geen IE fan is. Die tests worden wel vaker door concurrentie uitgevonden, vooral Apple.
 
Ik spreek uit ervaring... Tests (van en niet van Microsoft) hebben toch laten zien dat IE9 enorm snel is. 1000 vissen in een aquarium aan 60 FPS (topsnelheid) in IE9 en 3 FPS in Firefox... dat zegt genoeg.
De link van de test waaraan je refereert is natuurlijk niet heel erg onpartijdig te noemen:
http://ie.microsoft.com/testdrive/performance/fishIETank/default.html

Ook wanneer ik de browsers opstart is IE9 het snelste. Het openen van de tabladden van de vorige keer is in IE9 op 3 seconden volledig geladen en helemaal klaar.
Firefox 3.6 deed ze boem in 1 keer, waardoor het gerust 1 minuut en 20 seconden nam om de tabladden te openen en vaak vast te lopen.
Firefox 4.0 laad tablad per tablad, wat resulteert in 1 minuut wachten voor dat eindelijk mijn pagina's klaar zijn.

Score bij mij:
IE9:25 seconden
FF4:7 seconden
Opera:5 seconden
Chrome: 4 seconden

Mijn test:
Test voorbereiding:
- stel overal de zelfde startpagina in
- opstarten browser met de startpagina
- sluit de browser en zorg dat er maar 1 tabblad gestart word de volgende keer dat de browser start.

Test:
- Open browser
- Meet totdat de pagina op het scherm staat

detail: ik had voor deze test www.msn.nl als startpagina gebruikt


Als een van die browsers nu bv. crasht, dan sluit de hele browser af. Ook weer een tijdlang wachten voor je browser dan weer opstart. IE9 geeft een melding, sluit het tablad en opent het direct opnieuw. Dat gebeurt in 4 seconden." Een grote vordering.
Opera kent diezelfde methode en heb ik nooit last van een crashende browser
Van FF en Chrome durf ik het niet te zeggen.

Aangezien dat die Analyzer blijft analiseren voor uren veronderstel ik dat de uitvinder geen IE fan is. Die tests worden wel vaker door concurrentie uitgevonden, vooral Apple.
Yup Van elke test zoek je natuurlijk de meest onafhankelijke "FishIEtank...."
Dus geef ik er nog een
http://html5test.com/results.html


Qua secure browser heb ik nog nooit echt een bewijs gezien kwa testen
De tester herken je aan de keuzes die gemaakt zijn:

Wat is belangrijker?: snelheid van patchen of het aantal benodigde patches.
Hoe worden bugs kwa severity geclassificeerd.... etc etc etc

Maar als je een goede onafhankelijke test hebt.... ik ben benieuwd :)
 
Chrome
2090 Points
Detailed version information:
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.0; WOW64) AppleWebKit/535.2 (KHTML, like Gecko) Chrome/15.0.874.106 Safari/535.2
Suite
Result
Rendering
55,31
renderGrid01
116,85 fps
renderGrid02
101,37 fps
renderGrid03
14,36 fps
renderPhysics
54,99 fps
HTML5 Capabilities
6/7
webglSphere
N/A
videoPosterSupport
Yes
videoCodecH264
Yes
videoCodecTheora
Yes
videoCodecWebM
Yes
workerContrast01
Yes (2512,80 ops)
workerContrast02
Yes (2769,40 ops)
gamingSpitfire
Yes (140,07 ops)
HTML5 Canvas
14,41
experimentalRipple01
26,69 fps
experimentalRipple02
7,78 fps
Data
57949,80
arrayCombined
10629,00 ops
arrayWeighted
315945,00 ops
DOM operations
7493,44
domGetElements
466173,50 ops
domDynamicCreationCreateElement
9228,00 ops
domDynamicCreationInnerHTML
10857,00 ops
domJQueryAttributeFilters
3484,50 ops
domJQueryBasicFilters
1169,50 ops
domJQueryBasics
2502,00 ops
domJQueryContentFilters
2057,50 ops
domJQueryHierarchy
4961,50 ops
domQueryselector
15324,50 ops
Text parsing
115128,17
stringChat
56321,00 ops
stringDetectBrowser
356821,50 ops
stringFilter
26693,00 ops
stringValidateForm
703140,50 ops
stringWeighted
53622,50 ops
 
chrome scoort bij mij eerste
vervolgens ie9
vervolgens opera
en ver hieronder mozilla
 
Oktober 2010.
niet meer actief.
daarom voorzien van een slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan