Hoe converteer je of open je deze bestandsformaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

don123

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2010
Berichten
11
Ik heb een CD-Rom van Lingo. Het is en blijft een leuk spelletje, vind ik. Nu staan er op deze CD-Rom een aantal bestanden (duh:p). Deze bestanden kan ik gedeeltelijk openen, maar meer als 75% niet. Het gaat om de volgende bestandsformaten:

- .DAT (is Data en is denk ik niet te openen en/of te converteren)
- .DXR (ook een bestand die ik niet weet te openen of met iets of te converteren)
- .CXT (ook een bestand die ik niet weet te openen of met iets of te converteren)
- X32-bestanden (ook een bestand die ik neit weet te openen met iets of te converteren

Ik heb Quicktime, Media Player, VLC media player, en nog hele vele andere gebruikt om ze te proberen af te spelen, maar het lukt niet. Vele ICT´ers naar laten kijken, maar die wisten het ook niet.
Ook heb ik een hele lijst met programma's op mijn computer gezet om ze te converteren.
Ze geven alleen allen één waarschuwing: Ze zeggen allemaal dat het bestand 'beschremd' is en niet kan worden geopend. Dus is het nog maar eigenlijk één oplossing en dat is converteren.
1004004000002873.jpg


samenvattend: Hoe converteer ik .DAT, .DXR, .CXT en X32-bestanden?

Iemand enig idee??
 
Je vraag werpt veel andere vragen en antwoorden op.
Waarom wil je deze bestanden per se openen?
Rechtstreeks op cd converteren gaat niet, je zal ze eerst naar je harde schijf moeten kopiëren. (als dat al lukt i.v.m. de beveiliging)
Als aangegeven wordt dat de bestanden beschermd zijn dan kun je ze ook niet converteren, dan zul je dus dezelfde melding krijgen.
Succes.
 
De bestanden die jij noemt zijn installatie bestanden en onderdelen van het programma en kan je dus zo niet openen of converteren.
Dat heeft ook geen zin dus, omdat deze bestanden worden gebruikt bij installatie Of de werking van het programma.
 
:dik dankje wel. Ik hoef dus neit meer te gaan zoeken. Was wel jammer dat het neit lukte.
 
Hoezo jammer dan? Wat wil je ermee bereiken dan?
Je kan het spel toch gewoon installeren en spelen?
 
Meestal staan er op de CD/DVD alleen installatie bestanden waarmee je dus verder niks kunt doen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan