Werkgroep Network - Domein PC en USB printers probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

joseb

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2006
Berichten
85
Beste,

We hebben vier Pc’s in het kantoor: PC-1, PC-2, PC-3 en PC-4.

Onze PC-1 is deel van een Externe Verzekering Domein Netwerk en hier zijn twee USB Printers op geïnstalleerd

De PC2 - PC3 en PC4
zijn hier deel van onze Locale Werkgroep Netwerk.. (PC-2 en PC-3 werken met Windows XP Pro en PC-4 (Laptop), met Windows Vista Home Basic).

► Het Probleem:

1. Ieder PC van de Werkgroep Netwerk ziet en communiceert goed bij elkaar, maar de Domein PC-1 is hier nergens te zien

2. We zouden graag de twee USB-Printers van de Domein PC-1 gebruiken om hier vanuit de Werkgroep Netwerk PC's te kunnen afprinten, maar dat lukt hier helaas helemaal niet. Elk advies om de problemen op te lossen is hier van harte welkom, Dank u

Een grafishe uitleg van onze kantoor Netwerk

28wfdbq.jpg
 
a. werkt ping <ip-adres van pc-1>
wel vanuit pc-1, pc-2 etc.?
b. zijn printer1 en printer2 wel gedeeld op pc-1? En zo ja, met welke rechteninstellingen?
c. staat het Netbios protocol wel aan op pc-1? Start -> Uitvoeren -> ncpa.cpl -> rechtsklikken op de gebruikte netwerkverbinding, Eigenschappen kiezen, dubbelklikken op Internet-protocol (tcp/ip), knop Geavanceerd, tabblad WINS, bolletje zetten bij "Netbios over TCP/IP inschakelen".
d. Welke firewall programmatuur draait op PC-1? En laat die wel Bestands- en printerdeling toe?
e. Vooropgesteld dat de printers gedeeld zijn, wat gebeurt er als je handmatig een verbinding maakt vanaf (bijv.) PC-2?
Als voorbeeld:
PC-1 deelt printer1 onder de naam USBPRINTER1 en heeft ip-adres 192.168.1.10. Alle domeingebruikers van het domein MIJNDOMEIN hebben Print-rechten.
Er is een domein-gebruikersnaam, genaamd GEBRUIKER1 die op die pc inlogt, met wachtwoord "geheim"
Op PC-2:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
net use lpt2: \\192.168.1.10\USBPRINTER1 /user:MIJNDOMEIN\GEBRUIKER1 geheim
Komt er dan een melding: De opdracht is voltooid?
f. Uit nieuwsgierigheid: wat is "een Externe Verzekering Domein Netwerk"? Als je gewoon een Windows-domein bedoelde, had dat dan neergeschreven. Nu lijkt het net een of andere 'hagelnieuwe technologische ontwikkeling'. [Mocht ik die 'hagelnieuwe technologische ontwikkeling' gemist hebben, dan hoor ik graag van je welke dat is.]
 
Laatst bewerkt:
a. werkt ping <ip-adres van pc-1>
wel vanuit pc-1, pc-2 etc.?
b. zijn printer1 en printer2 wel gedeeld op pc-1? En zo ja, met welke rechteninstellingen?
c. staat het Netbios protocol wel aan op pc-1? Start -> ncpa.cpl -> rechtsklikken op de gebruikte netwerkverbinding, Eigenschappen kiezen, dubbelklikken op Internet-protocol (tcp/ip), knop Geavanceerd, tabblad WINS, bolletje zetten bij "Netbios over TCP/IP inschakelen".
d. Welke firewall programmatuur draait op PC-1? En laat die wel Bestands- en printerdeling toe?
e. Vooropgesteld dat de printers gedeeld zijn, wat gebeurt er als je handmatig een verbinding maakt vanaf (bijv.) PC-2?
Als voorbeeld:
PC-1 deelt printer1 onder de naam USBPRINTER1 en heeft ip-adres 192.168.1.10. Alle domeingebruikers van het domein MIJNDOMEIN hebben Print-rechten.
Er is een domein-gebruikersnaam, genaamd GEBRUIKER1 die op die pc inlogt, met wachtwoord "geheim"
Op PC-2:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
net use lpt2: \\192.168.1.10\USBPRINTER1 /user:MIJNDOMEIN\GEBRUIKER1 geheim
Komt er dan een melding: De opdracht is voltooid?
f. Uit nieuwsgierigheid: wat is "een Externe Verzekering Domein Netwerk"? Als je gewoon een Windows-domein bedoelde, had dat dan neergeschreven. Nu lijkt het net een of andere 'hagelnieuwe technologische ontwikkeling'. [Mocht ik die 'hagelnieuwe technologische ontwikkeling' gemist hebben, dan hoor ik graag van je welke dat is.]


dnties,

Erg bedankt voor jou fijn reactie. Morgen onderzoek ik alles aan aan jou te beantworden. Oh ja, voor Externe Verzekering Domein Netwerk (misschien een verkeerde expresie....), wou ik hier wel zeggen dat de PC1 werkt met een Domein Netwerk die ver van het kantoor is. Ben terug,
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan