RTLgemist downloaden probleem door Silverlight

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvelineW

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2009
Berichten
29
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem. Ik wil namelijk graag een aantal afleveringen van Expeditie Robinson downloaden van RTLgemist. Ik heb daar via het internet een aantal programmaatjes voor gevonden (Orbit, SDP, UitzendingGemist Downloader). Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar omdat RTLgemist tegenwoordig Silverlight gebruikt i.p.v. Windows Media Player, lukt het steeds niet. Op het internet heb ik gevonden dat ik dit kan verhelpen door Silverlight van mijn computer af te gooien. Dan zou RTLgemist de Windows Media Player weer gewoon moeten gebruiken, en kan ik wel downloaden. Maar als ik Silverlight verwijder, krijg ik bij RTLgemist de melding dat ik Silverlight moet installeren. Hij gebruikt dus helemaal niet Windows Media Player.

Ik heb al heel erg veel gezocht, maar steeds kom ik er niet uit. Wie kan mij alsjeblieft helpen? Alvast bedankt!



p.s. Ik weet niet zeker of ik dit bericht op het goede onderwerp op het forum zet, maar ik zou niet weten waar het anders moet.
 
Zover ik weet hoef je toch alleen maar de link van die aflevering in bvb UitzendigGemistDownloader (downloadbalk) te plakken? En als je die link dus eenmaal geplakt hebt kun je het downloaden.

Of loop ik een paar updates achter?
 
Het probleem is dat ik niet echt de goede link van het filmpje te pakken krijg. Als ik op RTLgemist een uitzending kijk, staat er in m'n adresbalk gewoon http://www.rtl.nl/xl/gemist/ Dat is dus niet echt de link van het filmpje zelf. Vroeger kon je (toen RTLgemist gewoon Windows Media Player gebruikte) rechtsklikken op het filmpje en dan de link ergens vinden bij Eigenschappen. Als ik nu rechtsklik op het filmpje, krijg ik alleen de mogelijkheid Silverlight. Daar heb ik niets aan. Op de een of andere manier zou ik dus de goede link moeten kunnen krijgen. Ik heb het ook een keertje met Uitzendinggemist geprobeerd, en dat werkte toen wel (nadat ik Silverlight had verwijderd). Maar RTLgemist zit aan dat Silverlight vast volgens mij.

Wie kan mij alsjeblieft helpen?
 
Juist ik snap het probleem, ik heb misschien wat oplossingen:

1: Er bestaand verschillende programma's die voor jouw programma's kunnen verwijderen zonder dat je dit via "Configuratiescherm->Software/Onderdelen" hoeft te doen.
- Unlocker is hier te vinden.
- CCleaner is hier te vinden

Probeer met de bovenstaande programma het eens goed te verwijderen (Silverlight dus)
Unlocker is zeker een aanraden!

2: Heb je dit al geprobeerd? Goed doorlezen.

Ik had toevallig ook Orbit Download dus had ik het ook geprobeerd en met de tweede optie zou het moeten lukken.

Als het niet werkt dan hoor ik (we) het wel weer.

Veel Succes!
 
Ik had Silverlight via CCleaner vorige keer al verwijderd, dus dat deed ik al niet via Configuratiescherm - Software.
Ik ga Orbit nog maar eens proberen, ik heb het als eens geprobeerd. Maar met die uitleg lukt het misschien wel. Je hoort zo van me of het lukt!
In ieder geval bedankt voor je reactie!
 
Ik ga ervanuit dat ik Silverlight niet moet verwijderen als ik het via Orbit (mogelijkheid 2) wil proberen. Klopt dat?
 
Ik heb het nog een paar keer geprobeerd, maar steeds lukt het niet. Ik zoek dan op RTLgemist een uitzending op, dan open ik Orbit en dat Grabb++, en als ik dan op F5 druk om te vernieuwen, komt er idd wat in dat schermpje te staan. Maar nooit komt er een te staan met cache.rtl.nl als Refferer domain. En als ik dan degene aanklik die er wel staat (met rtl.nl als Refferer domain), en ik klik op download, en daarna op save, dan zegt ie vrijwel meteen rechtsonderin mijn scherm Download Failed. Ik vind het nogal vreemd. Ik heb het zowel met Firefox als met IE geprobeerd.
Groetjes!
 
Ik heb het inderdaad zowel met Firefox als met IE geprobeerd, en ik heb Silverlight laten staan omdat het filmpje anders helemaal niet af wordt gespeeld. Allemaal geen resultaat.
 
Oh!

Eeh, ik ben bang dat ik het even niet meer weet, wat je wel zou kunnen doen is nog even goed Googlen of even op Youtube kijken.

Want ik heb zo 1 2 3 geen oplossing op dit moment.

Sorry, verder nog veel succes! :(

(Als ik toevallig nog wat tegenkom dan zal ik dat wel even melden)
 
Oké, helaas. Ik vind het ook heel gek dat het bij mij gewoon niet werkt. Ik zal zelf ook nog wel eventjes verder zoeken via google of youtube, als ik de oplossing weet zal ik het ook wel even posten. In ieder geval hartstikke bedankt voor de moeite!

Groetjes!
 
Ik ben bang dat er eerst weer iemand moet zijn die Silverlight kraakt.
Voor de meeste uitzendingen van RTL moet je tegenwoordig betalen en daarom gebruiken ze Silverlight om het te beveiligen tegen kopiëren.
 
Even voor de duidelijkheid: RTL heeft in plaats van RTL Gemist nu RTL XL. Bij deze overgang is een nieuwe videoplayer geïntroduceerd, waarop nu de video's bekeken kunnen worden. Echter zijn de video's allemaal (echt allemaal) beveiligd met DRM, een techniek waarmee het wordt voorkomen dat je een video kan dowloaden. Het kraken/omzeilen van deze techniek is in Nederland verboden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan