DHCP Scope

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjehhh

Gebruiker
Lid geworden
25 sep 2008
Berichten
21
Hallo allemaal,
Ik ben nog leerling en probeer nu een opdracht te doen waar ik niet helemaal uitkom.

De opdracht:Maak een scope aan, aan de hand van netwerk 192.168.10.0 met subnetmasker 255.255.255.0
de volgende afspraken gelden:
Het eerste bruikbare ip-adres is voor de server. dit is een vast ip-adres.
Het tweede derde en vierde bruikbare ip-adres zijn vaste ip-adressen voor pinters.
het laatste bruikbare ip-adres is het vaste ip-adres voor de router.
deze 5 adressen vallen buiten de scope.
Met het aanvragen van een ip-adres moet ook de default gateway en het DNS ip-adres automatisch worden meegestuurd.

----
Ik heb het geprobeerd maar mijn gevoel zegt dat dit niet klopt.



Uploaded with ImageShack.us

reacties welkom:eek:
 
Wanneer je IP adressen hebt in een bepaalde range, dit geval 192.168.10.0 /24 dan betekend dat dat je ip adressen van 192.168.10.1 tot 192.168.10.254 uitdelen.

Dus:
Je exclude .1 voor de server .2 tm .4 voor de printers en .254 voor de router

je houd dus 249 adressen over voor je DHCP client.


nou weet ik niet in welke windows versie jij dit moet doen EN ik zal jouw huiswerk niet maken maar deze kennis over netwerken krijg jij van mij cadeau.
Ik hoop dat je in iedergeval kan zien dat wat je nu hebt niet helemaal klopt.

(btw aan de opdracht te zien is dit een eerste jaars opdracht. dus iets zegt mij dat ik moet uitleggen dat /24 gelijk is aan 255.255.255.0)
 
Harstikke bedankt voor je snelle antwoord.
Ik heb de opracht opnieuw gedaan zoals jij mij hebt uitgelegd.


Uploaded with ImageShack.us

Alleen mijn vraag nou, hoe weet je nou welk uitgesloten ip-adres voor de printer is, servers en router?
of doet dat er verder niet toe.:thumb:
 
Wij weten niet hoe de school wil hoe jij het gaat inrichten.

Moet je een hele range opgeven en daarbij exlcusions of moet jij een range opgeven en dat daar de vaste ipadressen niet onder gaan vallen?
 
Harstikke bedankt voor je snelle antwoord.

Alleen mijn vraag nou, hoe weet je nou welk uitgesloten ip-adres voor de printer is, servers en router?
of doet dat er verder niet toe.:thumb:

Het staad toch in de begin post wel ip adres voor wat is....

anders zal je je docent moeten vragen voor hulp hij weet wat er gedaan moet worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan