windows op extrene harddisk voor meer pc`s

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
Berichten
1.289
Hallo Allemaal

Ik heb een vraag oven een netwerk, die mijn een leuke uitdaging voor me is. Ik wil alleen weten os ik het een beetje goed voor me zelf in mijn hoofd heb zitten wat ik wil, en of dit ook gaat .

Ik wil een netwerk harddisk met daar op Windows 7 gaan plaatsen in mijn huis. en ik wil 3 pc daar op aansluiten. Allen deze pc wil ik zonder Windows neer gaan zetten, en dan laten booten via het netwerk. gaat dit zo werken. Het lijkt mijn namelijk alleen met opstarten al een hele boel qua snelheid te schelen. En de kans is volgens mijn minder groot op een systeem chrase dan ik nu anders wel een heb.
Ik wil ook een Acronis True Image Home nonstop er naast laten lopen dat deze om de 5 min een kleine back-up gaat maken.

Is dit haal baar of zou ik iets anders moeten gaan doen. Ik heb voor de rest nog niet veder gezocht. Omdat ik wil weten of dit het makkelijkste is voor een netwerk zo als ik het wil doen.
Ik ben zelf nog al iemand die veel in Windows aan het spelen is, en om iets uit te testen voor andere kennissen , vandaar dat ik nog wel eens een systeem chrase hebt. En ik bouw en verander nog wel eens een systeem voor andere vrienden die dit niet zelf kunnen doen vandaar dit netwerk probleem van mijn.

Als vast bedankt voor de input
 
Dit is eigenlijk wel een goeie, ik betwijfel wel of het werkt maar het zou wel grappig zijn.

ALS het uberhaupt gaat werken kan je nogal wat problemen met drivers krijgen gok ik.

Ik vraag me alleen af waarom je denkt dat die zoveel sneller zou zijn
 
Gaat niet werken, tenzij de netwerk harddisk ook als (PXE) bootserver kan optreden. Is dus sterk afhankelijk van de mogelijkheden van de netwerk harddisk. Enkele (misschien wel alle) Synology NAS-apparaten kunnen dat.

En natuurlijk moet de netwerkkaart van de pc waar het om gaat ook ondersteuning bieden voor booten vanaf het netwerk (of een floppy-disk gebruiken die hetzelfde voor je doet).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan