printer installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

vissen13

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Berichten
5
Ik heb voor mijn werk een laptop, router en draadloos printer. Alles in geinstalleerd en werkt prima.
Nu is mijn vraag: als ik de printer voor mijn eigen laptop wil gebruiken dan kan ik dit niet draadloos doen, omdat hij dan mijn werk/laptop/router instellingen vervangt door mijn thuis/laptop/router.
Maar als ik nu het stickje uit de printer haal waardoor hij draadloos werkt. Kan ik hem dan via een usb kabel gebruiken voor mijn thuislaptop? En blijven dan de draadloze instellingen voor mijn werk/laptop e.d. gewoon behouden?
Alvast bedankt voor de hulp.
Annet
 
Hoeveel laptops heb je op dit moment?

Want het is mij een beetje onduidelijk tussen.

Werk laptop en mijn eigen laptop ?!?
 
2

Ik heb op dit moment twee laptops, eentje die ik mee naar mijn werk en naar huis neem.
En een prive laptop.
Bij de werk laptop hoort een printer en die is draadloos geinstalleerd via een router.

Nu wil ik graag de printer ook op mijn prive laptop gebruiken. Maar als ik hem draadloos installeer, dan gooit hij de instellingen van de werklaptop/router eruit.

Maar nu vraag ik mij af of ik hem dan niet prive kan gebruiken via een usb-aansluiting.
(Dan haal ik de usb-wifi stick even uit de printer).
Houdt hij dan toch de draadloze instellingen voor als ik hem weer voor mijn werklaptop nodig heb, als ik de usb-wifi stick weer in de printer doe?
Ik durf het namelijk niet zomaar uit te proberen, want dan moet ik weer naar de it-afdeling om alles goed te laten zetten. Op de werklaptop zitten namelijk allemaal wachtwoorden e.d. :confused:
 
Je hebt dus 2 laptop's.

Dat ligt eraan wat je in gesteld hebt.
Als je veel ingesteld heb wat je wilt blijven houden.
Je hebt ook instellingen die je zo weer terug kan zetten.
En sommigen door een IT-Expert.
 
Laatst bewerkt:
maar wat ik graag wil weten is, de instellingen van het draadloos verbinden, zijn die opgeslagen in de wifi/usb stick, of in de printer zelf? Ik bedoel, de wifi/usb stick koppelt die zich aan mijn werk router?
 
WiFi ofterwijl de USB stick daar worden jou instellingen opgeslagen.
Dat gebeurt hetzelfde met een gewone USB stick als ik mijn USB stick een naam geef, en ik sluit hem aan op een andere pc/laptop dan blijft de naam die ik ingevoerd heb hetzelfde.
De printer heeft nauwelijks een opslag, de USB Wifi stick geeft de Printer een seintje als jij de print opdracht hebt gegeven. via de router dan.
 
Laatst bewerkt:
Dan moet het dus kunnen, op mijn eigen laptop de printer via een usb kabel aan te sluiten. Ik ga het proberen, dank je.
 
helaas

Helaas, ik heb de printer via usb geïnstalleerd in de hoop dat hij dan ook de draadloze instellingen vasthoud. Maar dat is dus niet het geval.
Dus zal het wel niet kunnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan