Welke instellingen? Premiere CS4

Status
Niet open voor verdere reacties.

duckie999

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2004
Berichten
30
Hallo,

Ik ben pas overgeschakeld van analoog (s-vhs) naar dv.
(Ik moet zeggen, een groot verschil. Maar ten goede)
Nu ging het in premiere steeds perfect met analoge beelden inladen \ bewerken en exporteren, maar de settings moeten nu anders zijn, toch.
(Dit was gewoon PAL - widesreen 720-576.)

De filmpjes zijn nu:
.mov files

En dit geeft G-Spot aan:
Video:
Codec: AVC1 name: H.264
Frames/s: 59.923
Display Size: 1280 x 720.
Audio:
mp4a: MPEG-4 AAC LC
48.000Hz 128kb/ Stereo.

Ik heb al verschillende settings geprobeerd, maar helaas zonder succes.
Ik bewerk de filmpjes in Adobe Premiere CS4 (Windows7).
De output is:
- Via een mediaplayer op tv bekijken, of
- op een dvd plaatsen.
Maar mijn voorkeur gaat naat het eerste item uit.

Wat zijn de "Basis" instellingen hiervoor, zodat ik toch weer vrolijk verder kan gaan met mij hobby videobewerking.?

Alvast bedankt voor jullie reactie,
 
De framerate is zo raar hoog.. Met welke camera heb je de opnames gemaakt (is die in Amerika gekocht)? Heb je daarmee misschien opgenomen in een 'lage kwaliteit instelling' ?
Bij video-montage software moet je, als je begint, ook in het projekt waarin de video wordt geimporteerd bepaalde dingen instellen. In jouw geval moet je daar bijv. die framerate van 59.923 zetten. Maar normale framerates zijn 24, 25 , 29.97 & 30 Fr/s.
 
Re....

Hallo Vandahl,

Allereerst natuurlijk bedankt voor je antwoord, en ja, je slaat de spijker op de kop.
De camera is een Q-motion. (Deze had ik kado gekregen, mijn voorkeur zelf ging naar een panasonic, maar goed.....)
" Bij video-montage software moet je, als je begint, ook in het projekt waarin de video wordt geimporteerd bepaalde dingen instellen"
Ik heb de camera ingesteld op HD-ready. Welke frame-rates daar bij zaten wist ik natuurlijk niet.
Ik kan de camera instellen op
- 1080p
- 720p (Hier stond ie nu dus op)
- WVGA
- XVGA.

Wat is jou idee verder.............

Alvast bedankt,
 
Ik kan helemaal niks vinden op Q-motion, maar toevallig, door op 59.923 te zoeken (dat is een in Amerika gebruikte beeldsnelheid x 2) zie ik Dit ding. Lijkt je camera daar toevallig niet heel erg op? (Zo niet, dan van binnen wel..)
Het begint me hierdoor ook wat meer te dagen.. Je hebt in een high-speed instelling opgenomen. Daarmee kun je mooie Slo-mo's maken. Het idee is dat je op de dubbele beeldsnelheid opneemt, en afspeelt op de halve (maar eigenlijk normale) snelheid.

Maar met die instelling kun je geen normale opnames maken. Daarvoor is er de 30 Frames per seconde-instelling, begrijp ik uit de link..

Of en Hoe je de '59.923 beelden' kunt monteren (om er slomo mee te maken) weet ik niet echt. Probeer ze eens te importeren in een project dat op 30 staat ingesteld. Als dat niet lukt, dan een project met hoge snelheid, en daarna renderen naar 30 (of 29.96, =de helft).

Aan de codec en afmetingen kan het niet liggen, die moet Premiere CS4 gewoon kunnen verwerken. Als afspeelmedium is een mediaplayer de eerste keus, want een DVD kan geen P (progressive) aan, daarvoor zou je het eerst moeten omzetten.

Check voor meer Premiere-specifieke info het Videomontageforum, en dan de Premiere groep:
http://www.videomontageforum.nl/forum/ubbthreads.php/forum_summary

Edit: en zie de reactie van Knarf over hoe je in CS4 een andere framerate importeert:
http://www.videomontageforum.nl/for...379/Proj_Iinstellingen_voor_opname#Post173379
 
Laatst bewerkt:
Hoi Vandahl,

Klopt, model ziet er iets anders uit, maar heb ook nog eens "gespeeld" met de andere settings in de camera.
De hogere setting is: 1920x1080 - 29.971 fr\sec.
De lagere setting is: 848x480 - 59.923 fr\sec. (Vreemd formaat film)
Wat ik nu had: 1280x720 - 59.923 fr\sec.

Heeft het verder nog iets te maken met PAL of NTCS?
Of is dv gewoon dv, niet afhankelijk van...
Voor als ik ga importeren in Adobe Premiere.

Kan verder geen settings instellen met de camera. (Is echt beperkt)

Maar.. volgens mij, (corrigeer mij als ik het fout heb), heb ik de setting van 1920x1080 nodig. Hier moet ik mee filmen, en daarna bewerken.
Is de frame rate precies 30 normaal, en deze ook nog afwijkend, of is dit een "normale" framerate?
Kan ik dus verder met die settings ?

Nog een andere vraag:
Hoe kom ik erachter of het een I (Interlaced) of een P (progressive) opname is?

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Yes, de 1920 x 1080 @ 30 fps moet je hebben. Ik hoop dat je een snelle computer hebt, met een extra interne schijf (voor de video) en een zware videokaart, want anders is monteren van dit formaat niet te doen. 30 fps afspelen kan goed, mits
(via een HD mediaspeler) op een platte TV.
De info over prog/interlaced hoort ook in Gspot te staan, midden-rechts bij 'prog I/L', maar ze kunnen dat niet bij elk video-type goed weergeven. Probeer evt. de open source tegenhanger van Gspot, Videoinfo: http://mediainfo.sourceforge.net/en
Maar de instelling zegt: P - dus dat zou het moeten zijn..
 
Bedankt

Beste Vandahl,

Mijn dank is groot.
Ben zeer geholpen met je antwoorden.

Kan nu weer vooruit met mijn hobby, en inderdaad, een krachtige pc is hiervoor wel vereist.

Ik sluit dus ook de vraag af.

Nogmaals dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan