Met Pinnacle 14 monteren en branden geeft schokkerig beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaap100

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2010
Berichten
15
Al een tijd ben ik bezig met het monteren van films in de verschillende versies van Pinnacle. Momenteel in Pinnacle 14 ultimate. Een prima programma met aardige mogelijkheden.
Alleen wil het renderen en branden niet erg lukken.
Een gerenderde MP4film met pinnacle op dvd zetten geeft een prima resultaat maar het beeld schokt bij de minste beweging.
Render ik de film en zet het weg als MP4 dan heb ik goed beeld ,maar loopt beeld en geluid niet synchroon.
Ook wegzetten in MPEG-2 geeft een schokkerig beeld,niet om aan te zien.
Ook heb ik verschillende formaten geprobeerd,met hetzelfde resultaat.
Nu ben ik al jaren bezig en vind nergens commentaar met dit probleem,ik weet ook niet waar ik het antwoord moet zoeken,omdat het verschijnsel nergens bekend is.Ik doe iets simpels fout...maar wat?
Het meest redelijke resultaat heb ik van DV bandjes rechtstreeks ,ongemonteerd op dvd zetten,maar ja...dan heb ik geen Pinnacle nodig,nietwaar.HELP!
 
Welke camera heb je gebruikt (merk en type), en hoe bekijk je die DVD? Met een aparte speler op een platte TV of op een ouderwetse beeldbuis, of speel je de DVD op de computer?
 
ik heb diverse camera's gebruikt.De videobanden met jvc (10 jaar geleden)gaven weliswaar een slechter,maar wel stabieler beeld.Daarna de DV bandjes met Panasonic diitaal opgenomen en analoog overgedragen omdat het dvi overdrachtgedreelte stuk was.Overgedragen met de Pinnacle kaart (DC10?) bewerkt met pinnacle 8,9,10,12,en nu 14 ultimate.
Nu film ik met de Samsung SMXF30 sinds vorig jaar.Kwalitatief niets mis mee .Afspelen met de camera ook niets mis mee. De problemen bevinden zich in de overdracht en/of afwerking en wegschrijven op de dvd of bestand.
Het afspelen gaat zowel via de computer,dvdspeler(Philips) en momenteel via een analoge(ouderwetse) TV Sony trinitron,dus geen digitale invloed aan die kant.
Het gaat mij om de kennis over het bewerken en wegschrijven van bewerkte beelden met de klacht dat de horizontale(zelfs langzame)bewegingen erg schokkerig weggeschreven worden.
 
Open een bestand vd camera in het video-info programma Gspot (gratis). Ik vraag me nl. af of de camera interlaced of progressive werkt, en wat andere zaken. Als je wil, kun je hier een schermafdruk posten; dan kijk ik even mee..

http://www.headbands.com/gspot/
 
Ik zat niet achter de computer ,dus had je uitnodiging nog niet gelezen. Ik ga deze link even uitproberen.Je krijgt dan een screendump.Ik heb echter voor de videobewerking een schone en andere computer gereserveerd(voor een optimaal resultaat) dus even wat knip en plakwerk.
Aangezien ik al een lange tijd met dit probleem worstel en ik weinig goede info op internet kan vinden (kan ook betekenen dat niemand dan ik alleen die problemen heb) is het misschien raadzaam eens aan anderen te vragen welke camera,computer,kaart,bewerkingsprogramma zij gebruiken,als ze ervaring en een goed resultaat hebben.Ik heb er n.l. best wel wat voor over om deze aktiviteiten tot een goed en bevredigend einde te brengen,maar goed...eerst de screendump.
Je hoort van me.Bedankt zover voor de genomen moeite.
 
Afbeelding 3.jpg
hier heb ik de screendump, als de link niet werkt,

gegevens van Gspot
de codec is
MP4aMPEG-4AAC LC
info 24000hz 128kb/s tot

avc1MP4 Base w/AVC ext ISO 14496-12-205
isom MP4 Base Media v1
recommended display size 720x576

codec avc1 name H.264/Mpeg-4AVC
codec status undetermined
len 7.25.920
frms 11,148 kbps7619 Qf 0.735pics/s 25 frames/s 25
pic(720x576)
sar 1.250 5.. 4
dar 1.250(5..4)

mogelijk kom je eruit wat de fout is.
zou de datarate 2000kb/s moeten zijn?
door het beeldformaat te verkleinen krijg ik uiteraard een scherper en minder irritant beeld.Maar dat kan de oplossing niet zijn.
ik denk niet dat interlacing er iets mee te maken heeft,anders zou ik horizontale strepen moeten zien,is het niet?
dit zijn duidelijk verticale schokkerige bewegingsbeelden.Net of er te weinig beelden zijn.
mogelijk kun je er wat uit opmaken.anders moet je mij het e-mailadres sturen dan kan ik de screendump en mogelijk een stukje film opsturen.
Alvast heel veel dank voor je moeite.
groet Jaap
 
Ik heb de manual van die camera er even bij gezocht. Heb je de 'TV Super fine' instelling gebruikt? (engelstalige manual). Omdat er volgens Gspot '24000 hz' audio is gebruikt denk ik dat je nu in een andere, lagere stand dan 'TV Super Fine' filmt. Misschien doet de camera nu iets met het beeld waardoor je niet goed kunt encoderen.

I of P :

Ik bedenk me nu dat het probleem met een instelling in Pinnacle te maken kan hebben. Ik kan het je allemaal uitleggen, maar je moet een basiskennis van TV- en videotechniek hebben, wil je het dan nog kunnen volgen. Ik ken het programma niet echt, maar het is belangrijk dat het projekt bestand, en de video die je daarin importeert op 'interlaced' staan. Het kan zijn dat Pinnacle door de MP4 codec denkt dat het Progressive video is. Bij het verwerken naar (interlaced-) Mpeg2/DVD en bekijken op een (interlaced-) beeldbuis TV kun je problemen krijgen als jij omschrijft.
De MP4 die het wel goed doet (maar met a-sync geluid), hoe speel je die af? op een PC? Asynchroon geluid is een ander probleem.. Is de afstand constant, of verloopt die?

De bitrate is idd aan de hoge kant, is het output bestand ook nog zo hoog?
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor je inspanning. een hoop huiswerk zie ik. Ik werk eraan .als ik meer en zeker weet hoor je weer van me. alvast bedankt. gr.Jaap
 
de camera heb ik gecontroleerd en heb alles (misschien sinds kort) op superfijn staan.Het kan zijn dat bij een lagere,automatisch geselekteerde belichting,de beelden minder fraai worden.
Ik had mooie screendumps gemaakt,maar de bestanden zijn te groot(400kb) jammer dan.
ik heb de beelden in een test in pinnacle naar een mp4-file gerenderd .
Dat bestand zag er goed uit en het geluid liep synchroon.
Vervolgens het bestand met Alive converter naar Mpeg-2 omgezet ,wel kwaliteitverlies misschien,maar iig op dvd te zetten en overal afspeelbaar(ik geef nogal eens een dvd weg met gemonteerde beelden(als ze mooi zijn natuurlijk))Dat is wonderwel ook goed gegaan.Dus ligt het probleem mogelijk bij Pinnacle conversie.
De strepen zie ik niet meer.
De programma's geven geen mogelijkheid de interlaced instelling te maken.
Ik ben het wel in Premiere tegen gekomen.Het is goed om het te onthouden.Als alles goed blijft gaan ga ik over op Premiere(stabieler,beter in te stellen(als ik weet hoe het moet:))
tot zover hardstikke bedankt ik ga de komende natte dagen flink knippen en plakken en wat ervaring opdoen.
Als je nog een tip hebt,wil je mij dat e-mailen.nogmaals bedankt,elke hulp is welkom.(vraag mij iets over meubelmaken en ik kan je alles vertellen,maar ja..)
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik wil nog een inbouwkast maken, maar nu even niet..
tip: haal je email-adres maar weg (via 'bericht aanpassen'), om evt. Spambots geen kans te geven.. Als je een Screenprint eerst opslaat als .GIF (in MS Paint), is ie vaak klein genoeg om hier te plaatsen.

groet!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan