Laptop draadloos>>pc verbonden via switch>>

Status
Niet open voor verdere reacties.

DimSun

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2010
Berichten
45
Hey hallo allemaal

Ik zit met een probleem.

Ik heb een laptop en een gewone computer
Op de laptop heb ik draadloos internet via een wifi/usb stick ( BELKIN )

Nou heb ik de laptop en pc verbonden met elkaar via een SWITCH ( LYNKSYS )

Ik kan dus nu de PC benaderen via de LAPTOP.

Maar ik krijg onmogelijk de PC op internet...

IK heb al geprobeerd om de verbinding te delen, maar dat doet die dus niet

De LAPTOP heeft een IP = 192.168.0.108 ( DRAADLOOS INTERNET )
= 192.168.5.1 ( SWITCH )

De COMPUTER heeft ook een IP = 192.168.5.2 ( SWITCH )


Doe ik de IP van de SWITCH niet handmatig zetten naar 192.168.5.xxx
dan valt het internet op de LAPTOP weg, zodra ik de UTP kabel vanuit de SWITCH in de laptop duw.

Wie kan mij helpen!!!!!, Ik wil gewoon mijn DRAADLOOS INTERNET VAN DE LAPTOP, DELEN MET MIJN PC, Gekoppeld dmv mijn SWITCH...

En niet aankomen met ja zet dan een draadloze USB WIFI stick op je computer....Neej want dat is niet mijn vraag....Het is mijn vraag of het zo ook mogelijk is........


Alvast Bedankt....

Met Vriendelijke Groet

DimSun
 
hoop dat het ook lukt :) als het lukt stop ik het in me mapje met leuke weetjes
 
Danke, ik ga meteen even kijken of ik het zo opgelost krijg
Ik laat wel wat weten.

Greetz

DimSun

Helaas......
Zodra ik die instelling wil delen, geeft hij aan dat hij mijn LAN verbinding gaat wijzigen in 192.168.0.1, En dan geeft die de melding dat het IP al bestaat

Miss moet ik er even bij vermelden, Dat ik natuurlijk, het internet op mijn laptop "GRATIS" krijg van mijn overburen:p........

Iemand nog een idee, of suggestie??

Greetz DimSun
 
xD ow ow ow

maar goed in dat geval kan je een ip adres handmatig toewijzigen aan die verbinden ?
zo nee :p mischien als je het hem lief vraagt kan je het wijzigen dat jou mac adres een vast ip krijgt (A) dan staat het allen wel geregistreerd in zijn router
 
xD ow ow ow

maar goed in dat geval kan je een ip adres handmatig toewijzigen aan die verbinden ?
zo nee :p mischien als je het hem lief vraagt kan je het wijzigen dat jou mac adres een vast ip krijgt (A) dan staat het allen wel geregistreerd in zijn router

Ja maar ik kan de IP Adressen van de SWITCH zonder problemen aanpassen...Zolang de 3de reekst getallen gelijk is, en bij mij is dat dus 5, ( 192.168.5.xxx )

Heb dan 192.168.5.1 voor de LAPTOP, die het internet moet gaan verdelen naar de PC die heeft nu 192.168.5.2


De standaard internetverbinding van mijn laptop draadloos heeft 192.168.0.108, die is dus van de buurman....En neej ik ga hem niet vragen...HAhahaha......
 
jammer ;) dan moet je een andere oplossing zoeken

:( jammer dat ik je niet mag uitlegen hoe je het anders kan doen :p huisregels van helpmij.nl
 
Nogal simpel waar het nu misgaat:
Je gebruikt op het draadloze netwerk nu het 192.168.0.x netwerk
Dat is precies hetzelfde netwerk als dat óók op het Internet-delen netwerk wordt gebruikt(!)

Dus je zult het draadloze netwerk moeten gaan omzetten naar een ander netwerk, dus bijv. 192.168.1.x of 192.168.2..x etc.

Makkelijkste methode is om het LAN ip-adres van je router om te zetten naar dat andere netwerk. Dus stel dat het LAN ip-adres van je router nu op 192.168.0.254 staat, dan zul je daar (bijv.) 192.168.1.254 van moeten maken.
Natuurlijk verlies je daarna de verbinding met de draadloze router. Herstart je pc, en je krijgt dan een 192.168.1.x ip-adres toegewezen. Hierna kun je weer een poging gaan doen met Internet-delen, maar gebruik daarbij een kruiskabel ipv. het Linksys apparaat dat jij nu een switch noemt. Een switch deelt geen ip-adressen uit, ik ga er dus vanuit dat je het eigenlijk over een router hebt(!)

Natuurlijk moet de vaste verbinding op Automatisch ip-adres verkrijgen staan op zowel de desktop computer als de laptop, dus geen vast ip-adres etc.

Succes,

Tijs.
 
hier heb je weinig aan:

bij mij is het zo we hebben 2 laptops windows 7(mijn zus en ik en is wifi verbonden) en een ouwe XP kabel verbonden.
want de XP kan geeneens het wifi kastje vinden heel raar.
gelukkig is het maar op die XP pc want die hoef je toch niet weg te dragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan