dma2100 via wap54G naar router naar netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

nawikre

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2007
Berichten
36
Hallo mensen,

ik ben nu al 2 weken aan het klungelen om het voor elkaar te krijgen om mijn dma2100 (een mediacenter extender) aan de praat te krijgen.

Het zit als volgt:
Ik heb beneden in de kast een linksys wag320N als modem/router. Hier zit in een lanpoort een kabel die naar het zolder gaat en naar de woonkamer naar mijn mediacenter. De kabel die naar de zolder gaat, daaraan heb ik een wap54G zitten die ik heb geflashed naar DD-WRT v2.0 (dit omdat dit het makkelijker zou maken om te connecten met het netwerk). Deze access point moet verbinding maken met mijn DMA2100. Mijn DMA2100 moet dus in het netwerk komen waar mijn mediacenter ook in zit om alles van mijn mediacenter via de dma2100 op de tv boven te krijgen.

De dingen die ik geprobeert heb:
1. ik heb mijn Wag320N zo goed als ik weet ingesteld. (alles handmatige ip gegeven omdat er ook een server in zit etc.)
2. de AP (wag54G) heb ik volgens de handleiding (http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Client_Bridged) ingesteld.

ik weet niet meer wat ik nu moet doen....OF dat er andere opties zijn.

Ik heb nog een andere mogelijkheid, maar weet niet of dat uberhaupt mogelijk is.
In mijn mediacenter zitten 2 lan kaarten. en er ligt nog een utp kabel vanaf mijn mediacenter naar de slaapkamer. Maar ik weet niet of ik de utp kabel in mijn mediacenter kan stoppen en het andere eind in de dma2100...en dat het dan gaat werken...Ik denk zelf dat het via een router/switch moet, maar als iemand WEL weet dat die kan en hoe, dan hoor ik het graag...

ik ben radeloos.

alvast bedankt

Iwan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan