Remote desktop en beveiligingen Windows 7 met Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

jpmr2

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Berichten
39
Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe pc met Windows 7.
Omdat de pc boven staat en ik niet altijd zin heb om daar alleen te gaan zitten werk (werkte) ik altijd met remote desktop. Hierbij neem ik de desktop van de pc over met m'n netbook via een draadloos netwerk. Oude pc was Win XP prof SP2.

Nu met de nieuwe pc met Win7 wil dit niet lukken.

Mijn pc is een HP Elite 420 met Win7. Mijn netbook is een Targa met Win XP Home Edit SP2.

Mijn problemen zijn:

- ik krijg geen verbinding via remote desktop met de pc.
Wel lukt het om via Teamviewer verbinding te krijgen, alleen is dit haast niet werkbaar i.v.m. de beeldscherm instellingen. Op m'n netbook is het beeld van de pc zo klein dat ik er niets mee kan.
Daarnaast moet je met Teamviewer elke keer de instellingen opnieuw maken.

- ik zie in m'n netwerk wel de externe schijf die aan de pc hangt (via usb) Deze is ook volledig te benaderen en te gebruiken.
- ik zie in m'n netwerk ook de C schijf van de pc, hier kan ik echter niets mee omdat ik niet voldoende rechten zou hebben. (op beide systemen ben ik admin)

Mijn vragen zijn:

- hoe kan ik eenvoudig de pc remote overnemen? Zowel via internet (ik werk ook heel veel op een externe locatie) als via het thuisnetwerk
- hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de volledige pc in het netwerk kan beheren / gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
a. Windows 7 Starter en Windows 7 Home (Premium) zijn niet geschikt voor verbinding met RDP. Lijkt mij de reden waarom het niet lukt/gaat bij jou.
b. RDP moet je eerst aanzetten. Rechtsklikken op Mijn Computer (of Deze Computer etc.) en Eigenschappen kiezen. Er is dan en tabblad Externe Verbindingen (o.i.d.).
Staat daar maar 1 optie die je kunt activeren (namelijk Hulp-op-afstand) dan geldt a. en is het zowiezo niet beschikbaar. Staan er wel 2 opties, dan moet die over Extern Bureaublad eerst aanvinken.

Verder nog een algemeen verhaal over RDP: Stel dat je RDP kunt 'aanzetten' (zie a. en b. hierboven), en je een RDP login-scherm krijgt, dan is niet mogelijk om in te loggen op een gebruikersaccount zonder dat dat gebruikersaccount een wachtwoord heeft. Een wachtwoord is dus voor RDP verplicht.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt voor je reactie Tijs.

Ik heb idd Win7 Home dus RDP zal niet lukken. Heb je een tip voor een ander programma? Teamviewer werkt (voor mij dan) niet echt prettig.

Misschien nog iemand een oplossing voor het gebeuren met mijn C schijf? De externe schijf is volledig toegangkelijk, de C schijf niet.
Ik kan alleen in het mapje "public" dit staat standaard op de C schijf.
Ik wil graag de volledige schijf kunnen beheren / bewerken.
 
Enige wat ik nog ken zijn VNC varianten (Real VNC, Ultra VNC etc.)
Geen idee of die in de huidige versies beter werken dan TeamViewer.

M.b.t. je C: schijf over het netwerk: Je zult de C: schijf moeten delen. En dan is het verder afhankelijk van de deel-rechten en bestandsrechten of je over het netwerk erbij kunt of niet en wat je er allemaal mee kunt doen. Zie ook hier en Google.

Succes,

Tijs.
 
De C schijf is al gedeeld, dat is juist het vreemde......
Eerst stond er een slotje voor de C nu is dat ook weg maar ik heb nog steeds geen toegang.

Wel heel frustrerend als je elke keer een melding krijgt dat je toegang aan de systeembeheerder moet gaan vragen als je het zelf betaald hebt ;)
 
Zie de link dat een heleboel mappen o.b.v. maprechten niet toegankelijk zijn. Dat zul je dus eerst moeten fixen. Begin met een nieuwe map die je in de hoofmap van C: neerzet en kijk of je daar wat mee kunt. Pas daarna evt. maprechten van bestaande mappen gaan aanpassen.

En (natuurlijk) de huidige maprechten van die Public map bekijken, als voorbeeld.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan