digitale tv switchen van decoder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gyork

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2010
Berichten
3
Hoi allemaal, ik kwam via via op dit forum voor wat vragen... alles is onderhand opgelost door de kundigheid van de leden, maar ik heb nog 1 vraag, maar die heeft niet helemaal betrekking op computers e.d. Graag zou ik m toch willen stellen, misschien dat iemand het wel weet. Het zit zo, ik heb nu dit abonnement van digitale tv van kpn (specs zijn hier ook te vinden), maar ik wil overstappen. Kan ik dan de decoder die ik heb gekocht gebruiken voor de upc kaart? Zou weer centen schelen... :) Alvast bedankt!
 
Ondanks dat je keurig de huidige aansluiting verwijst in een link, ben ik toch wel even nieuwsgierig welke decoder je huidig hebt? In theorie kan vrijwel elke decoder gebruikt worden, de smart card in samen werking met een abonnement geleverd door de aanbieder bepaalt wat er wel of niet gedecodeerd mag worden op de decoder.

Dus kan ik vrijwel bijna ja zeggen maar toch voor de zekerheid ben ik wel nieuwsgierig naar welke decoder je huidig bezit.

grtjs jjw
 
Poe, ik ben nu niet thuis, maar ik dacht Samsung...
 
Als je thuis bent, doe dan eens een kijkje nemen. Maar ik durf bijna met 99% te zeggen dat het gewoon gaat werken. Mits er maar een kabel aansluiting op zit. Als je een digitenne decoder hebt ontvangen zonder kabel aansluiting dan gaat het feest niet door.

grtjs jjw
 
Voor zover ik weet, zijn de UPC cards niet uit te wisselen met andere decoders dan UPC levert. UPC werkt met een encryptie systeem.
 
Crash, altijd de redende engel in nood. Je zou nog wel eens een goed punt kunnen hebben daar. Is het niet zo dat alle providers een versleuteling in hun signaal zenden alleen dat de kaart bijbehorend bij de provider deze versleuteling opheft?

grtjs jjw
 
Ik heb zelf al jaren UPC en was aan het kijken of UPC ook de CI van mijn Samsung ondersteunde. Meen toen gevonden te hebben dat ze met encryptie werken.
Hier een stukje over dat UPC net op een andere manier het signaal doorgeeft dan de andere kabelaars.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=54434
 
Laatst bewerkt:
Hmm... ik weet het niet. Ik lees inderdaad op meerdere sites dat UPC versleuteld is maar zoals ik al zei, volgens mij zijn ze dat allemaal. Anders zouden ze ook geen smart card maken.
Laat ik het dan zo zeggen, nu weet ik het even niet meer haha :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan