help! asus eee pc 1215n HD 1080p films haperen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frk001

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2008
Berichten
35
hallo mensen,

ik heb een vervelend probleem en ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen.
ik heb een nieuwe laptop aangeschaft. de asus eee pc 1215n.

volgens alle specs zou ik zonder problemen 1080p films af moeten kunnen spelen.
dit is dus gewoon niet waar. het hapert en het lijkt wel alsof hij het gewoon niet aan kan.
maar de cpu schommelt tussen de 30% en 40%..

in dit geval was het een 720p .mkv film (Jonah Hex) en zelfs deze was gewoon niet te kijken.. nu heb ik van alles op forums gelezen of dingen die ik moet installeren(codecs en dergelijke) als het goed is zijn al mijn driver up to date..

dit zijn de specs:
http://www.vergelijk.nl/notebook/asus/eee_pc_1215n/specs.rhtml

kan iemand mij ( in stappen ) vertellen wat ik zou kunnen proberen?

ik hoop het echt want dit is eigenlijk de hoofdreden waarom ik deze laptop heb gekocht.

alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Net terug van stage, in die paar weken heb ik veel mensen gezien met kleine laptops zoals die van jou, ik ben er 2 tegen gekomen die het gewoon simpelweg niet konden, de rest kon het wel, maar daarvan was gewoon simpel weg de resolutie niet goed ingesteld, goed zit even te kijken voor je en ik zie dit;

With Next-Generation NVIDIA ION graphics, the Eee PC 1215N is your own personal mini-HD entertainment center ?delivering full 1080p HD playback capability via HDMI. NVIDIA CUDA technology further boosts the Eee PC 1215N's visual content and casual gaming by accelerating graphic-intensive tasks such as light video editing and encoding.

Verder lees ik veel over deze laptop, die "Bekend" staat om de videokaart, veel tevreden reacties die gewoon kunnen kijken op het scherm zelf, zou je een kunnen kijken of er ook lagg is op een ander scherm? dus external naar een ander scherm, kijken of dat goed gaat, en misschien eens je resolutie veranderen, eens kijken of dat effect heeft. Verder heb ik nog een vraag, Bekijk je ze via een online player? of zoiets als Youtube? of gewoon echt op je pc. het kan natuurlijk ook nog aan je codec liggen, download eens de VLC Player, daarmee kijk ik altijd 1080p video's, gaat me prima af want via Windows media player is het ook alleen maar lagg, ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes!

Hessel
 
Laatst bewerkt:
Ik zou windows 7 codec pack downloaden want bij mij haperde hij ook maar dat lag gewoon aan het codecpack en toen installeerde ik dat codecpack en werkte perfect.

@hierboven

VLC player haperde ook bij mij !
 
Laatst bewerkt:
Draaide hij ook soepel bij jou op Windows media player, even nieuwsgierig ;)
Bij VLC zit trouwens al een standaard codec pack.

En dan zou ik nog altijd voor het "K-Lite Codec Pack" gaan, compleet met alle codecs.
http://www.free-codecs.com/download/k_lite_codec_pack.htm


@ lord4163 > Ja maar na een codec pack niet neem ik aan?
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reacties allemaal
het gaat om een film die ik op mijn pc heb staan.
gewoon een 720p film. het is een mkv bestand
ik gebruik idd altijd VLC. heb met een hmdi kabel op mijn tv aangesloten
hier het zelfde verhaal.. al moet ik wel zeggen.. hij hapert in alle gevallen alleen als het druk begint te worden.. zoals ontploffingen in een scene..

welk codec kan ik nu het beste downloaden om te kijken of dat werkt.
en moet ik na het downloaden of tijdens het installeren nog bepaalde procedures volgen?
 
Net terug van stage, in die paar weken heb ik veel mensen gezien met kleine laptops zoals die van jou, ik ben er 2 tegen gekomen die het gewoon simpelweg niet konden, de rest kon het wel, maar daarvan was gewoon simpel weg de resolutie niet goed ingesteld, goed zit even te kijken voor je en ik zie dit;

With Next-Generation NVIDIA ION graphics, the Eee PC 1215N is your own personal mini-HD entertainment center ?delivering full 1080p HD playback capability via HDMI. NVIDIA CUDA technology further boosts the Eee PC 1215N's visual content and casual gaming by accelerating graphic-intensive tasks such as light video editing and encoding.

Verder lees ik veel over deze laptop, die "Bekend" staat om de videokaart, veel tevreden reacties die gewoon kunnen kijken op het scherm zelf, zou je een kunnen kijken of er ook lagg is op een ander scherm? dus external naar een ander scherm, kijken of dat goed gaat, en misschien eens je resolutie veranderen, eens kijken of dat effect heeft. Verder heb ik nog een vraag, Bekijk je ze via een online player? of zoiets als Youtube? of gewoon echt op je pc. het kan natuurlijk ook nog aan je codec liggen, download eens de VLC Player, daarmee kijk ik altijd 1080p video's, gaat me prima af want via Windows media player is het ook alleen maar lagg, ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes!

Hessel

heb net die k-lite codec pack gedownload. nu werkt het volgens mij gewoon goed op WMP.. maar bij vlc nog steeds niet.. graag zou ik hem op vlc afkunnen spelen?

weten jullie misschien waarom hij nu wel op Windows media player afspeeld, maar niet op vlc player??
 
Mooi dat hij nu wel draaid op Wmp, nu VNC eens fixen :D
Kun je eens kijken of er update's zijn, of extra codecs packs voor VNC, zal zelf nu ook nog even mee zoeken.
 
helaas ik heb geen packs kunnen vinden voor vlc. is het misschien iets in de instellingen die ik aanmoet passen. hier staat wel namelijk iets over codecs maar ik begrijp het niet helemaal..
 
VLC getest op twee nieuw geinstalleerde pc's en werkte beide niet, dit is gewoon een bug volgens mij.

En in wmp werkte hij perfect met windows 7 codec pack
 
Raar dat VLC niet meewerkt, heeft tot nu toe bij mij prima gewerkt, maar goed, moet een oplossing voor zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan