Ipod Touch ziet muziekbestanden in Tunes bieb niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
965
Mijn zoon heeft een Ipod Touch gekregen.Hij heeft op mijn pc muziek van Soulseek gedownload en die nummers staan nu in de iTunes bibliotheek op mijn pc. Zijn Ipod synchroniseerde ze automatisch bij het aansluiten.
Nu heeft hij een eigen pc met daarop Itunes. De muziek op mijn pc heb ik via een usbstick probleemloos naar de Itunes bibliotheek op zijn pc overgezet. Als hij dan de Ipod op zijn eigen pc aansluit wordt eerst alles op de Ipod gewist, maar hij synchroniseert daarna niet de muziek die in zijn Itunes bibliotheek staat. Er komt dan een melding dat het niet gaat en onderaan staat '10x error' (er staan tien nummers op). Wat doen we fout? Een paar spelletjes die ik gelijktijdig had overgezet zijn wel probleemloos gesynchroniseerd.
 
Laatst bewerkt:
Als de ipod is aangesloten zie je hem in itunes staan, klik daar op, en dan zie je bovenaan tabladen met oa muziek. (ik neem aan dat die aanstaat) vind hem eerst uit, klik dan op sync. onderaan. vink je hem weer aan. dan weer sync links onderaan.

Ik hoor het wel
 
Als de ipod is aangesloten zie je hem in itunes staan, klik daar op, en dan zie je bovenaan tabladen met oa muziek. (ik neem aan dat die aanstaat) vind hem eerst uit, klik dan op sync. onderaan. vink je hem weer aan. dan weer sync links onderaan.

Ik hoor het wel

Voor de zekerheid: als ik normaal de Ipod inplug start Itunes niet automatisch op (zou volgens wat ik bij het installeren heb aangevinkt wel moeten, maar geeft niet). Ik open vervolgens Itunes. Daar staat de Ipod dan inderdaad. Met daarboven 'Store' en 'Bibliotheek'. Rechts naast 'Ipod' staat een button (icoontje met een soort pijltje in een cirkel) waarmee ik 'Ipod' kan wegklikken. Ik moet dus op die button klikken? Ga ik morgen meteen uitproberen want ik heb nu de Ipod niet bij de hand. Ik kom erop terug. Alvast dank.
 
Voor de zekerheid: als ik normaal de Ipod inplug start Itunes niet automatisch op (zou volgens wat ik bij het installeren heb aangevinkt wel moeten, maar geeft niet). Ik open vervolgens Itunes. Daar staat de Ipod dan inderdaad. Met daarboven 'Store' en 'Bibliotheek'. Rechts naast 'Ipod' staat een button (icoontje met een soort pijltje in een cirkel) waarmee ik 'Ipod' kan wegklikken. Ik moet dus op die button klikken? Ga ik morgen meteen uitproberen want ik heb nu de Ipod niet bij de hand. Ik kom erop terug. Alvast dank.

Het werkt niet of ik doe iets niet goed. Ik zie de Ipod in Itunes. Hij gaat dan automatisch synchroniseren. Als alles is gewist (stap 1) komt de melding: Sommige onderdelen van de bibliotheek zijn niet naar de Ipod gekopieerd omdat ze niet zijn gevonden. Dat zijn dan precies al de liedjes in de bibliotheek. Klik ik (muis op links) op Ipod dan gebeurt er niets. Klik ik rechts dan verschijnen er een paar opties waaronder 'synchroniseren'. Aanklikken geeft weer dezelfde melding van niet gevonden. Klik ik op de button rechts van Ipod (het ronde icoontje) dan verdwijnt Ipod en die krijg ik alleen terug als ik de Ipod uit de usb-poort trek en weer opnieuw erin prik.

Ik had nog een usb-probleem dat mogelijk invloed had: als ik mijn Ipod in de usb-poort prikte viel mijn usb-internetverbinding weg en die moest ik dan opnieuw herstellen. Dat heb ik net opgelost door in de bios de boot volgorde aan te passen. Daarna kon ik ineens wel de Ipod op de pc openen en Muziek aanklikken. Dat veld is inderdaad leeg (en ook op het scherm van de Ipod). Maar bij het opnieuw synchroniseren krijg ik nog steeds de melding 'Sommige onderdelen van de bibliotheek zijn niet naar de Ipod gekopieerd omdat ze niet zijn gevonden'. Dat zijn dus alle liedjes! Herstellen werkt ook niet. Dan krijg ik de melding: Er kan geen verbinding tot stand worden gebracht met de Ipod software updateserver, maar mijn netwerkverbinding is prima.
 
Laatst bewerkt:
Kan je de nummers wel afspelen op computer?

Nee, krijg dan de melding Het nummer kan niet worden gebruikt omdat het originele bestand niet is gevonden. Wilt u er naar zoeken? Daarmee kan ik ook niets want bij 'ja' krijg ik dan de hele pc inhoud te zien. Klik ik daarin Itunes aan dan krijg ik pakweg 15 Itunes opties te zien.
 
probeer eens de bestanden opnieuw er op te zetten in de bibliotheek

Ik heb eerst een nummer van Soulseek gedownload en in de Itunes bieb van de pc gezet en die werd van daaruit probleemloos op de Ipod overgezet. Toen heb ik, zoals je adviseert, nog een keer vanaf de usb-stick een nummer in de Itunes bieb gezet. Dat nummer stond nu 2x in de bieb, maar was weer onmogelijk op de Ipod te krijgen, met de bekende meldingen van niet te vinden en ook niet af te spelen.
Maar... toen ik Itunes vanavond per ongeluk opstartte met die usb-stick in de pc, werden alle nummers in de Itunes bieb achter elkaar op de Ipod gezet! Het lichtje in de stick knipperde flink tijdens het overzetten naar de Ipod alsof het daar vanaf werd gehaald. Ik snap hier dus niets van.
 
Alles wat je in itunes zet is al ware een snelkoppeling naar het muziek bestand. Dus als je de muziek toevoegt vanaf de USB stick en die haal je er later weer uit dan dan kan iTunes het bestand dus niet vinden. Kopier eerst de bestanden van de USB stick naar de computer (bijv in de map muziek). Dan voeg je de bestanden weer in iTunes met de locatie waar je de bestanden hebt meer gezet.

Ik hoor het wel
 
Alles wat je in itunes zet is al ware een snelkoppeling naar het muziek bestand. Dus als je de muziek toevoegt vanaf de USB stick en die haal je er later weer uit dan dan kan iTunes het bestand dus niet vinden. Kopier eerst de bestanden van de USB stick naar de computer (bijv in de map muziek). Dan voeg je de bestanden weer in iTunes met de locatie waar je de bestanden hebt meer gezet.

Ik hoor het wel


Dat verklaart inderdaad het probleem. Je moet zoiets maar net weten. Dus opslaan in de computer en dan een voor een openen met Itunes om ze in de Itunes bibliotheek te krijgen. We gaan het uitproberen. Dank voor de hulp.
 
Je hoeft de nummers niet één voor één in iTunes te importeren, als je alle liedjes gewoon in een map op de computer zet, desnoods submappen per CD/Album, dan kun je die complete map in één keer importeren via iTunes > Bestand > Map aan bibliotheek toevoegen. En selecteer dan de hoofdmap die je net hebt aangemaakt ;)



Meer informatie over de iPod touch en iTunes kijk op;

:thumb: Het iPod touch Forum.
 
Je hoeft de nummers niet één voor één in iTunes te importeren, als je alle liedjes gewoon in een map op de computer zet, desnoods submappen per CD/Album, dan kun je die complete map in één keer importeren via iTunes > Bestand > Map aan bibliotheek toevoegen. En selecteer dan de hoofdmap die je net hebt aangemaakt ;)



Meer informatie over de iPod touch en iTunes kijk op;

:thumb: Het iPod touch Forum.


Dank voor de tip. Dat bespaart een hoop tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan