Probleem met ondertitel toevoegen aan video_ts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quint Hein

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2010
Berichten
7
Hallo beste mensen,

Ik heb een dvdrip op men pc staan en zit dus met een video_ts map.
Nu is mijn probleem: de film is frans gesproken, dus ik wilde subtitles toevoegen aan de video_ts map én die dan vervolgens met die subs op een dvd (wordt waarschijnlijk een dvd+r dl, aangezien de film ongeveer 7GB is) branden (voor thuisgebruik uiteraard). Ik weet wel hoe ik een video_ts map moet branden, alleen niet hoe ik daar ondertitels 'inbak' (in ieder geval niet met de normale methode).

Ik heb deze tutorial gevonden (http://club.myce.com/f62/how-add-subtitles-dvd-croatian-english-tutorial-135193/) en deze gaf aan het einde een probleem, ik handelde als volgt:

Allereerst heb ik mijn dvd 'gedemuxed' met VobEdit, om zo een aparte video, audio en subp stream te creeëren.
Vervolgens heb ik de subtitels omgezet naar .sup formaat (met Txt2Sup). De subtitles waren reeds in .srt formaat.
Hierna heb ik alle streams weer bij elkaar gegooid met IfoEdit. Heb ook de kleurencodes van ondertitels nog veranderd.
Mijn probleem is nu: na het multiplexen (in IfoEdit), krijg ik niet mooi 1 file, maar krijg ik 7 verschillende delen die gesorteerd zijn onder de naam VTS_01_1, VTS_01_2, VTS_01_3... en nog 2 .ifo files (1 van 6kb en 1 van 90kb) en 2 .bup files (ook 1 van 6kb en 1 van 90kb..). Als ik de ifo files probeer af te spelen (net als de .vob files) krijg ik wel heel de film, maar geen ondertiteling.

Wat doe ik verkeerd?

Ik hoop dat mijn omschrijving niet al te vaag was en iemand hier iets mee kan, of een andere oplossing weet.

Alvast bedankt!

Quint-Hein
 
Laatst bewerkt:
Deze Nederlandstalige handleiding is makkelijker om de ondertitels aan de dvd toe te voegen.
De links naar de evt. benodigde software vind je ook hier.
 
Had deze inderdaad ook al een keer voorbij zien komen,
gewoonweg vergeten deze ook nog te proberen.

In ieder geval bedankt voor je reactie en ik laat nog wel weten of het gelukt is. :)

Quint-Hein
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan