Koptelefoon moet andre muziek draaien

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonnieV1987

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2010
Berichten
206
Hallo luitjes.

ik ben al een tijdje bezig met virtual dj muziek mixen.
maar heb nu een draaitafel gekocht voor usb.
maar in het progamma virtual dj zit ook een optie om je koptelefoon te gebruiken.
nu heb ik alwel voor elkaar dat ik het zelfde liedje door de speakers en koptelefoon krijg.
maaaaar.. ze moeten allebei een ander nummer afspelen zodat ik kan horen wat ik wil mixen.

snappen jullie dit?

Groet RonnieV:cool:
 
Dit betekent dat je een geluidskaart nodig hebt met meerdere kanalen. De kaarten in je gewone pc hebben maar 1 kanaal en geven dus op elke uitgang hetzelfde geluid door.
 
hmmmm

ik heb 5.1 hd kaart wel goedkope maar ik heb tog ook ingangen aan de voorkant dat komt dan tog op het zelfde neer als zoon usb geluidskaartje ??
 
hmmm

en het moet niet zo zijn dat ik egt 2 verschillende nummers speel.

je hebt 2 decks in dat pragamma

op beide decks moet ik zowel de speakers als de headphone horen

stel ik draai nammer 1 op deck 1 dan wil ik nummer 2 horen op deck 2 zodat ik nummer 2 op het goede moment kan mixen
maar dan moet deck 2 dus ook door de speakers komen a\ls nummer 1 is afgelopen.
 
We snappen het.. Die ingangen aan de voorkant zijn verbonden met je geluidskaart, die 1 stereo uitgang heeft.. RogerS en VDK_P hebben gelijk..
Je hebt voor dat monitoren in je koptelefoon echt een 2e uitgang nodig. Maar je bent niet de eerste (en ook niet de laatste..) die hier mee zit. Er bestaan speciale DJ controllers, waarmee je samen met VirtualDJ, Traktor etc. een 2e track kunt monitoren/cue-en. > http://www.thomann.de/nl/dj_software_hardware.html
(Hercules, Behringer & M-audio hebben betaalbare oplossingen, vanaf €85,-)
 
dus dat externe geluids kaartje gaat ook niet helpen ???:eek:
wel jammer want heb juist net een numamrk mixtrack gekocht :'(
 
Zou kunnen van wel, in je DJ software moet je in dat geval de 2 verschillende geluidskaarten kunnen selecteren. Met een USB-DJ controller weet je zeker dat het werkt.
 
jah dat weet ik ook wel zkr
maar het is zonde want ik heb net een nieuwe gekocht
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan