na installatie w7, gaat monitor na een tijdje op zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

wil001

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 nov 2010
Berichten
3
Hallo, Ik heb net op een wat oudere PC (Pentium 4, 3Ghz, 1 MB ram, voorheen XP) geupgrade naar Windows 7. Dat ging prima alleen is er wat mis met de monitor (Iiyama 2208HDS). Bij opstarten gaat het prima. Alleen het scherm begint te tintelen (spikkeltjes over scherm) na een tijdje. Dan gaat hij op zwart en springt ook weer aan. Dit aan/uit gaat telkens sneller en dan blijft ie zwart. Soms mt de melding: out of range. Windows 7 doet het op zich prima (als ik beeld heb). met safe mode ook andere resolutie geprobeerd, ook de originele driver proberen te installeren. Echter als ik dit doe en de driver kies geeft hij aan dat de goede driver al geinstalleerd is. Iemand enig idee wat dit kan zijn. Ligt niet aan de monitor zelf aangezien ik mij laptop er ook op aansluit en dat werkt prima. Ook met de XP versie op de PC werkte dit goed.

dank alvast,
Wil
 
Hoi,

het zou eraan kunnen liggen dat in Win7 (welke versie?) allerlei grafische effecten staan ingesteld die je videokaart/chip niet ondersteund. Had je van tevoren de
WindowsUpgradeAdvisor gedraaid?
 
reactie

Hoi,
Dank voor je reactie. Het is Windows 7 Ultimate.
Ik had de advisor uitgevoerd inderdaad. enige noemenswaardige was gebrek aan intern geheugen. dat heb ik toen uitgebreid naar 1MB alvorens de installatie te doen. Wat gek is dat hij bij opstarten op zich wel werkt zonder problemen en na een tijdje gaat flikkeren en aan en uit gaat. Als hij de rqfische effecten niet aankan zou dat dan niet direct zichtbaar zijn? kan het toch aan gebrek aan geheugen liggen en dat dit volloopt?
mvg,
wil
 
Ik ondervind zelf ook problemen met mijn windows7 installatie. Niet de zelfde als die van jouw maar volgens mij heb ik er wel een oplossing op gevonden.

Hoogstwaarschijnlijk installeer je windows terwijl je systeem via een digitale kabel is verbonden aan je monitor. Windows 7 neemt in eerste instantie geen drivers mee voor het digitaal uitzenden naar de monitor.

Analoge kabel tussen je systeem en monitor plaatsen dan moet het gewoon werken. Je hebt waarschijnlijk het idee dat hij niet verder is gegaan maar wanneer je de analoge kabel er tussen hangt zal je zien dat hij gewoon verder is gegaan zonder dat je het in de gaten had ;)
 
He Chup,
Dank voor je tip. probleem gebeurt alleen niet tijdens de installatie. Die is al keurig afgerond. Windows 7 werkt ook gewoon. probleem doet zich voor na 10 minuten. dan begint het scherm strepen te vertonen en gaat hij uiteindelijk uit en aan. na 15minuten op zwart.
mocht iemand dit snappen hoor ik het graag!

wil
 
Hoi,

probeer eens het volgende
run
typ
dxdiag
enter
en kijk of er fouten vermeld staan en of je goed door alle tests heen komt.
Succes.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan