Ander abbo ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

MerlijnD

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2010
Berichten
317
Hallo ik heb al een vraag in een ander topic van netwerk maar ging ergens anders over ik weet niet of ik een nieuwe vraag moet posten. Maarja:confused:
Ik heb een vraag wij hebben nu internet z1 van ziggo en ik download met 500 tot 600 kb/s met nieuwsgroepen nou willen wij overstappen naar alles in 1 plus is dit goed? en zo ja wat is de download snelheid hier van? kan het niet goed vinden.
Mvg Merlijn
 
dat kon ik ook wel vinden:p maar ik wil echt de werkelijke snelheid hiermee met nieuwsgroepen want als ik verhalen op internet lees klopt de snelheid niet goed.
Ik wil bijvoorbeeld niet met maar 700 kb/s downloaden
 
De download snelheid hangt van zoveel factoren af dat je eigenlijk nooit kunt uitgaan van de specs die een provider geeft voor je internet snelheid. Dit zijn werkelijk 2 hele verschillende waardes. Een open verbinding rechtstreeks met de server van je provider geeft je in theorie de snelheid die hun aanbieden maar daar je niets rechtstreeks van hun server afhaalt is de snelheid dus altijd anders. Ook al gaat nieuwsgroepen een stuk sneller dan een simpel torrent programma dan nog is het afhankelijk van de hoeveelheid aangeboden data door de mensen zelf, en vooral hun zelf ingestelde upload snelheid. Daar dat laatste altijd velen malen lager ligt als de download snelheid bij een provider, is dat ook meteen je boos doener in de snelheid die je haalt. Al zou je nog een gigantische gigabit aansluiting over glasvezel nemen, als de uploaders hun upload snelheid beperken dan gaat het als nog traag. En dit geld voor alles wat je maar download.

Staar je dus NIET blind op hun prachtige reclames over snelheden die je nooit zult halen.

HIER heb je een speedtest suite van ziggo, dan zie je de maximale snelheid die je behaalt als je iets zou downloaden van de ziggo server. Deze snelheid zul je na genoeg nooit halen als je elders vandaan download.

grtjs jjw
 
Laatst bewerkt:
ok ik begrijp het maar wat denken jullie zal mijn download snelheid sowieso als alles goed is 1 mb/s zijn?
 
neem dan een payserver heb je top snelheid
ik heb ook ziggo 22mb werkt perfect hoor:eek:
 
Ik heb hier ook de plus versie, ik meet soms snelheden van 2,5 MB/ps. Er zit een groot verschil in de hoofdletter B of b, de plus variant bied aan 22Mbit/ps, dit is ongeveer 2,7MB/ps. Of goed gezegd 2,7MByte/ps. Of in de volksmond genoemd mb per seconde.
Met deze aansluiting denk ik dat je al een hogere snelheid haalt als met je huidige abo maar nogmaals, denk goed om mijn uitleg die ik gaf.

Inderdaad een payserver bied nog meer garantie op hoge snelheden maar ook daar geld mijn uitleg en staar je niet helemaal blind op wat ze aanbieden.
Er is NIEMAND die je een download snelheid kan garanderen.

grtjs jjw
 
Laatst bewerkt:
Ik heb All in one extra met 120 Mb en dat haal ik ook met nieuwsgroepen !!
Ik heb XLNED als Payserver !! :thumb:
DVD is in enkele minuten binnen !!
 
Maar voor dat MerlijnD denkt dat hij er is met alleen een abo nemen op een pay server, denk erom, als je je huidige abo behoud je die snelheid niet gaat halen.
Dus je abo veranderen naar een sneller versie is zo en zo wel een aanrader.

grtjs jjw
 
Klopt, het is de combinatie sneller abbo en een payserver !!
Alhoewel de nieuwsserver van Ziggo niet heel slecht is hoor.
 
Nee maar Z1 van Ziggo is 5Mbit/ps, dan schiet je er nog weinig mee op. Daarom bedoelde ik het als waarschuwing. Het is inderdaad de combinatie er van.

grtjs jjw
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan